В този блог: Двете топ марки искат да разработват и произвеждат следващото поколение електро коли на VW Group.
От VW отричат, че вътрешното съперничество като в 24-те часа на Льо Ман излиза извън пределите на заседателната зала, но хора на високо ниво в компанията са споделили пред Reuters, че засилващ се конфликт между VW и премиум марките има и той е за това кои заводи ще разработват следващото поколение коли, докато групата прави съкращения в опит да се справи с последиците от дизелгейт скандала...
Изпълнителен директор в една от компаниите пожелал да остане анонимен казва, че "Има борба на живот и смърт за ресурси. Всяка марка с капацитет да произвежда двигатели сега иска да има водеща роля при електромоторите и батериите".
С обявените съкращения на 30,000 работни места, за да бъдат спестени милиарди в следващите години, VW групата, включваща още Skoda, Seat, Bugatti, Bentley и Lamborghini, вече е изправена пред големи предизвикателства при преминаването към новите технологии.
Електромобилите имат много по-малко производствени части от ДВГ колите, което просто означава, че в бъдеще автопроизводителите едва ли ще могат да гарантират толкова много работни места като в настоящето. Това е огромен проблем в индустрия доминирана от работната сила с многогодишни колективни договори.
Хора от Audi, VW и Porsche, казват, че конфликтът между марките в групата не е нов и вътрешната конкуренция може да доведе до по-добри технически и търговски постижения. Сякаш за да потвърди заявките за борбата, днес от Porsche обявиха, че планират да произвеждат по 20,000 Mission E супер електромобила годишно от 2019-та.
С отстраняването на Фердинанд Пиех, който контролираше баланса между марките, техните мениджъри и представителите на работниците, вътрешните боричкания в групата са се засилили. И по всичко личи, че битката ще се ожесточава. Явно ще става жежко около електромобилите в Германия.
От: Automotive News
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин