В този блог: PSA Group придобива Opel от GM и става вторият по големина автопроизводител в Европа.
Сделката е за €1.3 милиарда, но PSA купува и финансовите операции на GM Europe за €900 милиона съвместно с BNP Paribas, което вдига общата стойност на транзакцията до €2.2 милиарда...
Заедно с Opel, френската компания взима също и английското поделение на марката, Vauxhall.
GM притежава Opel от 90 години насам, но след последните години на загуби и неспособността да излезе на нула през 2016 г., американците очевидно са решили да се разделят с губещото си европейско поделение. От 2009 г. насам загубите на Opel са над €8 милиарда. Стойността на сделката обаче е скандално ниска – за сравнение, други големи авто компании имат пазарна стойност над 20 или 30 милиарда Евро.
Има голяма вероятност след приключване на транзакцията да последват съкращения в Opel, но изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес е уверен, че резултатите на Opel/Vauxhall ще се подобрят значително под управлението на водената от него компания.
Около тази сделка има да се оформят още много подробности, но сега изниква една голяма неизвестна – ще го бъде ли Opel Ampera-e? Като европейски вариант на Chevrolet Bolt, Ampera-e вече предизвиква голям интерес, с хиляди предварителни заявки от Норвегия. Но с разделянето на Opel от GM дали американците ще запазят Ampera-e като вариант предвид факта, че моделът трябва да се произвежда в САЩ, където се прави и Bolt?
Би било много жалко да се получи някакво негативно развитие, защото Ampera-e ще бъде първият по-достъпен електромобил с над 350 км реален пробег в Европа. Очакваме развитието на нещата, за да видим как ще се реши този потенциален казус.
От: Automotive News
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин