43,000 служители на Audi искат компанията да прави повече електромобили

Блог

В този блог: Работниците на Audi в Инголщат също искат да произвеждат електромобили.

Към пролетта на 2017 г. Audi има няколко плъгин-хибрида, сред които Audi A3 e-tron, но не и изцяло електрически модел. Първият електро модел на компанията – e-tron Quattro SUV – е планиран за 2018-та. Очевидно голям брой от служителите на Audi смятат, че тя изостава в електрическата мобилност и искат промяна...

Какво се случва обаче в компанията заради точно този първи електро модел? e-tron Quattro ще се произвежда в завода на компанията в Белгия, което е причина 43-те хиляди служители в основната в Инголщат да се почувстват обезпокоени от това, че зелената революция ги подминава, оставяйки ги да правят дизелови модели, интересът към които спада и ще спада все повече.

Конкуренцията между големите германски авто марки е отколешна и съвсем естествено ще продължи и с електромобилите. Сега хората в Audi са притеснени от това, че компанията им планира 3 електрически модела на ток за 2020 г., но в Mercedes обявиха много по-мащабна програма – инвестират $10 милиарда в електро модели и изтеглят пускането на 10 електрички от 2025-та за 2022 г.. Това е три години по-рано и три пъти повече модели. Има не малка вероятност да изтеглят още нещата – само гледай какво ще стане след пускането на Tesla Model 3.

Наистина има разлика от две години, но работниците на Audi в Инголщат искат компанията да вдигне електрическото темпо.

Рядко е служителите да искат такава директна намеса във взимането на решения в компанията, но един от основните представители на работниците Петер Мош е казал в сряда пред 7,000 от тях следното: "Нашата основна фабрика трябва да се подготви допълнително за бъдещето". Мош е член на надзорния борд на Volkswagen и изисква от управата на компанията да му предостави специфична информация за това как преминаването към производство на електромобили ще засегне работните ангажименти на представляваните от него хора.

Проблемът за инголщадските служители се задълбочава и от това, че ИД на Audi Рупърт Щадлер вече обяви, че заводът на компанията в Некарсулм ще започне да произвежда електромобили от 2020 г. Там сега работят 16,000 служители, които сглобяват A6, A7 и A8 моделите. Но с обявени електромобилни ангажименти за две от фабриките хората в Инголщат също искат уверения, че няма да бъдат оставени настрана.

Интересно е да видим такъв развой на нещата и изглежда, че служителите в Audi са по в крак с тенденциите от ръководството, което с години игнорираше и дори осмиваше Tesla. Със зададеното от Mercedes ново темпо обаче на BMW и Audi ще им се наложи също да променят нещата, за да не изостанат.

От: Cleantechnica


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари