В този блог: Да разглобиш хибрид и да не му вземеш добри пари от частите едва ли ще е по вкуса на авто моргаджиите.Вчера гледах епизод от "Разглоби ме" по NatGeo TV. Колите и на двата екипа привлякоха вниманието ми. Тази на Бен и Франки, защото беше същата, дето мистър Бийн все й помага да се обърне, а на Шелдън и Джордж, заради това, че е хибрид. Който въобще не се оказа от любимите коли на Шелдън...
Напоследък все следя за сигнали как се възприемат електромобилите и какво ли ще ни е с тях след години. Предният ми блог беше за вече задаващите се, според един норвежец, задръствания от електромобили в бус лентите, а епизодът на "Разглоби ме" ми даде нова тема – ЕЛЕКТРОМОБИЛ НА ЧАСТИ!
То в случая не е точно електромобил, но Toyota Prius си има достатъчно електрика под формата на батерия и високоволтово управление. Механикът Джордж, нали си е патил човека, подходи професионално – реши да бърника по системата само със специални гумени ръкавици.
Предложи едни и на търговеца Шелдън, но той рече с усмивка, "C'mon, gloves!" :)
"Чак пък ръкавици", вика човекът, "за какво са ми, та това е само една кола". Надяна ги де, че страх лозе пази, и започнаха.
Но бързо се оказа, че Шелдън не е много фен на хибрида. Екологичната част на нещата няма какво да обсъждаме, че не го интересува – нали продава части за пари. Ама нещо не му вървяха за добри пари продажбите, та почна да го "храни" хибридчето.
Но пък се изкефи много, когато купиха цялото купе... за да го премажат с танк.
Нямаше никакъв кеф, обаче, когато продаде батерията за мизерните 200 паунда. Направо ми се сви душицата. Вървят по 500 на ebay, бре, Шелди, как не те беше срам?! Че даже я взеха да захранва компютрите в някакъв офис – не за подмяна на остаряла в друга кола.
Щото, както Шелдън каза, издържали по 200 хил. мили. Или нещо такова – някаква голяма цифра изтърси – та не си представял как ще я продаде, че явно няма кой да я купи, като са им здрави на хората старите батерии толкова дълго. Е, не е лошо да ти кара 7-8 години батерията, определено. Дано да е така!
Забавно беше де, но ми светна лампата, че грам няма да е като със сегашните коли. Електромобил на части ще е "друга бира". Дано поне да не е вкисната, както май му беше на Шелдън. Но ще си е съвсем различно. Разглабянето ще трябва да е обезопасено, пък кой ще ти проверява батерията, преди да я продаваш, ами електрониката? Въобще, изобщо!
Чини ми се, че работата много ще се промени. Не че скоро по автоморгите ще има само електромобили, ама и на тях ще им дойде реда да гостуват там. Междувременно, ще трябва да се научим да ги разглабяме безопасно, да проверяваме частите и да ги продаваме изгодно. Ама ще му намерим цаката, то се знае, че инак мерсито ще е с половин уста ;).
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.