В този блог: Удоволствията и компромисите на по-големия пробег с едно зареждане.На пазара си за електромобил, но гледаш, че повечето минават до към 150 км с едно зареждане? Някои дори по-малко или пък ако го даваш по-динамично на пътя може и 80 км да не изкараш. Изненадата обаче идва, когато разбереш, че може(ш) и над 200 км...
За първи път чухме за нещо такова по време на ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ 2013, когато победителят (от Испания) сподели с нас, че е постигал 220 км със своя Nissan LEAF. Наистина, с бавно каране, понякога дори с 30 км/ч (особено ако изкачване), но си е впечатляващо постижение, предвид официалните няма и 135 км пробег.
Сега, благодарение на един туийт на @RenaultZE, отново попадаме на такава история, вече с повече данни и веднага ни се видя интересно да я споделим, за да разбереш какво е удоволствието и какви са компромисите от "повече километри с една батерия".
Потребител на име Тревър от Myrenaultzoe.com решил да подобри собствения си рекорд от 196 км и с хубавото време навън направил нова проба. До работата и обратно пътят му е общо 61 км и уверен след последното постижение този път Тревър заредил във вторник (2 септември) и след това карал до работата и обратно плюс още, в сряда, четвъртък и петък.
За да избегне дългите прави участъци, където се кара по-бързо, Тревър сменил маршрута, като минавал през селца (и някаква промишлена зона), с което общата дължина нараснала на 68 км в двете посоки. Да уточним, че под по-бързо в случая става дума за 65 км/ч. Наистина, хич не изглежда бързо, но ще стигнем и дотам...
Така, Тревър свалил до минимум скоростта, като карал в Еко режим, но с включен климатик. Естествено, на места се налагало да ускорява, а за постигане на рекорда като цяло направил само една промяна, напомпал гумите до 38 psi.
В повечето време карал с ограничение на скоростта (задава се от борд компютъра на ZOE) до 50 км/ч, с вече споменатото ускорение от време на време, но и с намаляване до 35 км/ч при нужда.
Всичко това се отразило на времето му за пътуване – от 40 мин. обикновено, на 1 час с по-бавното каране, при това във всяка посока. Без аварии или проблеми. Накрая, с няколко неизбежни промени в маршрута, като да прибере някой от семейството, пазаруване и други, в петък вечерта Тревър се прибрал с 1% оставащ заряд.
Общо за трите дена той изминал 228 км или около 10 км за кВтч, което не бил постигал досега.
В заключение ето няколко удоволствия и компромиси на това да изцедиш повече от електромобила си:
Удоволствия:
- Шофиране през живописни места, далеч от изнервящия трафик;
- Изминаване на далеч по-голямо разстояние от официално обявеното;
- По-малко похарчени пари за енергия.
Компромиси:
- Доста по-ниска скорост и повече нужно време за придвижване;
- Свързани с горното евентуални неудобства у дома и на работа.
Е, всеки си преценява – ако животът ти е бърз (и/или нервен) и горните компромиси наистина са компромиси за теб, значи изстискването на повече километри от всяко зареждане вероятно не е за теб.
Удоволствие, от друга страна, кой не обича да си доставя? А като го правиш така, че да не е за сметка на другите (да караш бавно по натоварен път, където да образуваш колона), се получава чудесно.
Изборът е твой, а за Тревър – поздравления за постижението и да си кара електромобила с удоволствие!
От: Myrenaultzoe.com
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.