В този блог: С излизане на новите Model X и Model 3 на пазара Tesla може да се нуждае от "външни" дилъри.Ако сега искаш да си купиш Tesla Model S, става само директно от Tesla. Не че няма оферти от автокъщи в mobile.de (имаше дори в mobile.bg, а очакваме да има и в KaramEL.bg), но официално Tesla не работи с никакви дилъри извън своята система. Това, загатва в интервю Елон Мъск, има вероятност да се промени...
Мъск споменава такава възможност в разговор с Autoline Daily, като точните му думи са:
"Може да ни потрябва хибридна система, с комбинация между нашите собствени салони и франчайз с някои дилъри."
За щастие Tesla не минава към хибриди при самите коли, но причината да има нужда от допълнителни дилъри са новите Model X и Model 3. С масов електромобил и SUV в гамата Tesla ще продава много повече коли отколкото сега и затова в схемата може да бъдат допуснати външни дилъри. Иначе компанията ще се справя по-трудно с търсенето, обслужването и въобще с увеличения обем работа.
Това е голям обрат за Мъск, който преди твърдеше, че дилърите, които продават ДВГ коли не могат да правят добре това и с електромобили.
Tesla обаче прави всичко по свой начин и тотално променя играта в авто бранша. Това ни кара да мислим, че към дилърите, които ще работят на франчайз с производителя, вероятно ще има много изисквания, едно от които може да е да не са продавали коли на друга марка (само догадка заради горния параграф).
В интервюто Мъск споменава модела на McDonalds и очевидно Tesla ще се стреми към същото – да не можеш да различиш официален Tesla салон от такъв на франчайз Tesla дилър. Можем да сравним това и с бензиностанциите на OMV у нас, например, на които (до голяма степен) се поддържа еднакъв стандарт и ниво на обслужване.
Елон Мъск и компания може да изберат също така да изискват франчайзите да са нестопански, както са сервизните центрове на Tesla. Последните не работят безплатно, но просто си покриват сметките и разходите с услугите, които осигуряват. Ако това бъде поставено като изискване много дилъри едва ли ще проявят интерес, но ще има Tesla фенове, които със сигурност ще искат да инвестират, най-малкото за честта да са част от Tesla.
Кой ще се вреди в България и дали у нас ще има такава опция? Ще пробваме да разберем повече в края на октомври и ще споделим всяка интересна информация по въпроса.
От: Autoblog Green
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.