Любовта към Tesla заобикаля забрани – хора дават личния Model S за тест драйв

Блог
В този блог: Поредният щат, който забранява на Tesla да продава директно, е Айова.

Да не можеш да си купиш Model S директно от Tesla е проблем, който в България нямаме и едва ли ще имаме. Но американското статукво създава точно такъв проблем – в някои щати асоциациите на авто дилърите лобират (да не използваме по-мръсни думи) против Tesla. В резултат компанията не може да продава директно своите електромобили и последният такъв случай е в Айова...

Целта на дилърите е да запазят своя бизнес, който Tesla застрашава, защото с директните си продажби не минава през тях. Законите се преправят специално, за да пречат да компанията да реализира своя бизнес модел без посредници и това провокира много хора да отвърнат по свой начин.

В Айова се е получило така, че заради забраната Tesla е трябвало да прекрати Model S тест драйв събитие с ден по-рано. Но законът не пречи на самите собственици на Model S да дават своите коли за тест на други хора и точно това са направили някои от тях.

Собственици на Model S, най-вече от близката Минесота, се събрали в съседния Ърбандейл, Айова, за да организират свое тест драйв събитие. Никой от тях не работи за Tesla и това прави събитието абсолютно законно, което показва колко глупави са опитите на дилъри и асоциации да наложат по не особено приятен за обществото начин (лесно заобикалящи се) рестриктивни правила.

Tesla не може да продава своите коли още в Тексас, Мериленд и Аризона, а сега и Айова се нареди на стената на позора, но ето че това не спира хората да намират начин сами да популяризират новите електромобили вместо техния производител. Такава потребителската лоялност няма как да си я купиш – тя идва от сърцата на хората. Друго доказателство за това са многото професионално направени от собственици на Model S рекламни клипове за колата.

Иронията е в това, че наскоро Елон Мъск намекна, че с добавяне на още модели в своята гама Tesla най-вероятно ще трябва да премине към хибридна система за продажби – собствени салони плюс оторизирани дилъри (франчайз). Но грубите опити за манипулиране на законите едва ли ще помогнат много на хората, които ги правят, а от друга страна очакваме подборът на дилъри, който Tesla ще прави, да е много взискателен.

Не че сме се засилили много да я използваме тази приказка, но ако трябва да го направим заради случая – ето в това не искаме да ги стигаме американците.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Еех пичовее... то на Запад Tesla e за заможни хора, а тук за богати направо... как да стане магията един истински фен да кара, ЦЕНИ и демонстрира възможностите пред хората на този истински технологичен феномен, каак...

Тайна
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари