В този блог: Втората версия на Volt ще е с повече пробег и малко по-голям бензинов двигател.Chevrolet Volt 2016 ще бъде показан за първи път на предстоящия автосалон в Детройт през януари 2015 г. Външността още не е известна (освен снимката отгоре), но вече е ясно, че обновеният модел ще предлага 12% повече пробег с очаквания, за официален рейтинг от 43 мили или 70 км на ток...
Първото важно е, че с нормално шофиране (не в студено време) и сегашният модел се справя с толкова, че и малко повече. Това означава, че Volt 2016 може да мине границата от 80 км и дори 90 км с един заряд. Естествено това до голяма степен зависи от шофьора и условията.
Според европейската статистика повечето хора шофират под 80 км (градско) ежедневно и покривайки това Volt може да се използва само на ток. След това пробегът на бензин дава реално още над 600 километра, което в новия модел ще се увеличи също.
Промяната е не само в батерията и електро пробега, но и в двигателя с вътрешно горене. Новият ще е 1.5-литров, с малко повече от настоящия 1.4 Ecotec агрегат. Другата новост е, че GM опростява задвижващата система и вместо три новият Volt ще има два съединителя.
С това леко подобрение в пробега Volt ще се доближи още малко до 100% електромобили като Nissan LEAF, които минават средно по 130 км с едно зареждане. С по-икономично шофиране Renault ZOE и BMW i3 дават до около 170 пробег, което вече е повече от двойно. Обновеният LEAF обаче се очаква да е с около 250-300 км пробег от 2017 г.
Дали това обновяване няма да е последното за Volt като електромобил с удължен пробег? Ето какво си мислим по въпроса:
- Volt 2 се очаква на пазара през 2016;
- Следващо обновяване, ако има такова, вероятно може да е около 2020 г.;
- Но тогава масовите електромобили вече може да са с 400-500 км пробег...
Съдим за последното от вече споменатото очаквано обновяване на LEAF след две години, както и предстоящия Tesla Model 3, който би трябвало да дава дори над 300 км пробег. Знае се също така, че в GM работят по нов електромобил с 200 мили пробег някъде там за 2017-18 г.
Това би обезсмислило удължаването на пробега с допълнителен ДВГ през 2020 г., което съвпада с мнението на д-р Хайнц-Якоб Нойсер от Volkswagen, според когото плъгин хибридите са преходна технология.
Засега обаче предстои първо да минем през втора версия на Volt, но за съжаление не и на Ampera, а по-натам ще видим.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.