Епизод от 'Електромобили Сезон 1' – много зарядни станции, много проблеми

Блог
В този блог: В Лондон имат над 1,300 зарядни станции за електромобили, но и много проблеми покрай тях.

Няколко години след излизането на масови електро коли на пазара, все още сме си в началото. Затова кръщаваме периода 'Електромобили Сезон 1'. Някои хора са по-напред в епизода, другаде хич не толкова. Но и да си напред се оказва предизвикателство, при това голямо, ако съдим от неразборията със зарядните станции за електромобили в Лондон...

В английската стоцица гаражите са малко – две трети от шофьорите нямат такива. Затова имат много (над 1,300) зарядни станции за електромобили. Мрежата обаче е пълна с проблеми, както установява статия във Financial Times.

Според скорошно проучване на изданието, над 40 процента от зарядни станции за електромобили в централен Лондон не работят. В добавка, въпросната статия в FT представя доста неприятните преживявания на BMW i3 собственик, открил какъв кошмар може да е задачата "откриване на работещо зарядно".

Според управляващия директор на Zipcar Марк Уокър причината за тези проблеми е в многото собственици, оператори и други участници в процеса, които се дърлят за това кой е отговорен за поддръжката. Голям процент от тези собственици и оператори са 27-те лондонски районни управи, както и 39 частни партньори, включително производители на зарядни станции и оператори на паркинги.

При това разпределение на нещата вероятно не е чудно, че никой не поема отговорност и мрежата е в такова състояние. През септември 2014 г. обществената транспортна компания Transport for London продаде мрежата – наречена Source for London – на Bluepoint London, поделение на френската Bollore Group.

Сега изпълнителният директор на монтиращата устройствата Chargemaster Дейвид Мартел твърди, че Bluepoint не плаща договорените такси на собствениците на зарядни станции, с които да покриват поддръжката. Мартел казва, че "всичко е много сложно и объркано, но всъщност от това страдат хората, които карат електромобили в Лондон".

От Bluepoint пък твърдят, че тяхната задача е само да възстановяват разходите по ремонти на собствениците и че мрежата е "в такова състояние, в каквото я поехме." Хората плащат само по 5 паунда годишно на Source London за неограничено паркиране и зареждане, а Bluepoint натиска за ревизиране на споразумението, за да може да поеме контрола и поддръжката и да получи разрешение да направи таксата не 5 паунда годишно, а на час зареждане в центъра на града. Здравичък скок ще да се получи!

Ето как описва във Financial Times своите опити за зареждане Аняна Аюха с BMW i3:

"Нашето преживяване в Камдън, северен Лондон, беше доста неприятно:

  • Работещи спорадично (ако въобще) зарядни;
  • Станции светещи 'свободно' в канеща синя светлина, но отказващи всички възможни RFID карти;
  • Куп оператори – Transport for London, кварталите, доставчици на услуги, компании за поддръжка, всички прехвърлящи топката на някой друг.

Когато купувахме колата ни увереха, че мрежата се разраства бързо и се полагат усилия за гладко преминаване към зарядна инфраструктура. Но мрежата въобще не е в добро състояние и изглежда никой не носи отговорност."

И това ако не е добра възможност да си извадим поуки, не зная кое друго е. В България тепърва започваме със зарядната инфраструктура и ще е грехота да не направим нещата по-добре отколкото при модели като този в Лондон, където очевидно имат проблеми. Затова на ниво администрация бизнес и организации в сферата на електрическата мобилност трябва да вземем информирани решения и да ги прилагаме ефективно.

От: Charged EVs

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Според мен проблема е в "безплатното" зареждане. Както знаем, безплатно е само сиренето в капана за мишки. Естествено е, че никоя фирма няма да се бъхта да поддържа нещо от което няма приход и респ. печалба. Докато не се плаща реалната цена за зареждане (било от собствениците на елeктромобилимобили или по програми за субсидиране) проблемите ще останат, а може и да се задълбочат.

Електромобилист
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

При определени обстоятелства наистина може да е проблем безплатното. Но има и варианти, при които работи добре. В много държави вече има куп търговски обекти (хотели, ресторанти, молове...), които предоставят безплатно зареждане на клиентите си. Същевременно зарядните устройства са на места с контролиран достъп, което осигурява сигурност и съответно се стопанисват добре. Схемата работи добре, както може да работи и платеното зареждане, когато е организирано ефективно.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения