В този блог: Audi прекратява отношенията си с FIA WEC и след 2017 г. няма да участва в 24-те часа на Льо Ман.
Вместо това компанията се насочва към изцяло електрическите Formula E серии, където досега имаше неофициален отбор от ABT...
Вероятно за мнозина в компанията излизането от супер моторните спортове ще е болезнено, затова Председателят на борда на директорите Рупърт Щадлер е разяснил новата стратегия през 300 служители от отдела за моторни спортове. Целта на Audi е да остане конкурентна, като се позиционира подходящо за годините напред предвид тежката Дизелгейт ситуация около VW концерна.
Разходите от този удар се трупат, а в същото време участието е Льо Ман е доста скъпо. Според публикации в мрежата, всяка от двете участващи в състезанието марки (Audi и Porsche) има бюджет от над €200 милиона на сезон за World Endurance Championship, но само една може да спечели. Идеята да участват две марки е на бившия шеф на борда на Volkswagen Group Фердинанд Пиех и с неговото отстраняване миналата година ето че тази политика вече е преразгледана.
Само допреди 2-3 години хората начело на германските авто концерни говореха съвсем други неща, но новите играчи в бранша промениха супер скоростно подхода към технологиите и сега който иска да остане на борда просто няма как да не се съобразява с това. В случая с Audi, според Щадлер след като моделите на компанията за масовия пазар се ориентират все повече към електрифициране, това трябва да важи дори в по-голяма степен за моторните спортове.
За Audi се получава горе долу в унисон да влезе от сезон 2017/2018 във Formula E сериите, с планирания през 2018 г. за пазара изцяло електрически SUV. Сега компанията смята електрическата формула за състезанието с най-голям потенциал за бъдещето и по тази причина ще засили връзката с Team ABT Schaeffler Audi Sport още от настоящия 2016/2017 сезон.
Напускането на Льо Ман идва след 18 години супер успешно представяне в сериите за марката, с общо 13 победи за този период. Неверояте успех, а в последните години включително и с хибридни технологии, но е време да се продължи напред. Поне за Audi. Ще видим дали и други компании ще последват техния пример.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин