10 нови електромобила закупи ПроКредит Банк

Електромобили
В този блог: ПроКредит Банк закупи 10 нови Mitsubishi i-MiEV електрически коли.

Очаквахме това да се случи, след като разбрахме за инициативата в началото на годината и на 12 май намерихме новината на сайта на банката. ПроКредит Банк обновява своя авто парк с електроавтомобили като мярка от последователната си политика за трайно намаляване на негативното влияние от дейността й върху околната среда...

Според екипа на банката, закупуването на електромобилите е рационално решение, което превръща ПроКредит Банк в първата финансова институция в България, въвела в експлоатация такова количество електроавтомобили за нуждите на своята дейност. Колите ще се използват ежедневно за работа на експерти по Връзки с клиенти, които правят редовни посещения на бизнес клиенти на място в техните офиси и предприятия.

Банката планира с тази новаторска инвестиция да намали почти на половина потреблението си на гориво, което неминуемо ще доведе и до намаляване на СО2 емисиите генерирани в следствие на найната дейност.

Електромобилите на ПроКредит Банк ще се използват в София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора и на близки разстояния в районите около тези градове. Реалният пробег на Mitubishi i-MiEV е до около 100-110 км с едно зареждане при нормално шофиране (не динамично) в топлия сезон и около 85-90 км в студения.

Разходът на i-MiEV е около 14-17 кВтч/100 км в зависимост от шофирането и пътните/атмосферните условия, a батерията с капацитет 16 кВтч (14.5 кВтч използваем), откъдето и пробег около 100 км с едно зареждане (150 км е пробегът според Новия европейски цикъм за шофиране, но това е трудно постижимо в реални условия).

Едно зареждане на дневна тарифа (при около 0.20 лв/кВтч сегашна цена на тока) излиза под 3.5 лв и съответно наполовина по-евтино на нощна тарифа.

ПроКредит Банк изгражда и собствени зарядни станции във всичките градове, където ще се използват електро автомобилите. На тях ще могат да зареждат и клиенти на банката, както и всички, които управляват електрически превозни средства. 

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (10)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Чудесно!
... да видим кога/коя таксиметрова компания ще прояви далновидност и предприемчивост!?

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

За такси трябват по минимум 250км на заряд, за да работи спокойно, може би Модел S

Valentin
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Брех! Чак ми се струва невероятно, едно такси , дори и в София, да успее да навърти над 200 км за един ден..... А може да монтират зарядни по стоянките, и без това висят там по цял ден

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Да, карах такси около седмица, дори като новобранец правех по около 200км, за това ти го казвам от опит.

Valentin
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

хм, замислих се - и малко цифри:
да предположим, че се прави един "добър" курс от Младост до Люлин - около 15км, за време между 30мин и 1ч, в зависимост от трафика, значи ако се направят 10 курса = 150км, и време не по-малко от 5ч непрекъснато шофиране, като не се чака за следващ клиент, през времето на смяната.
Не знам дали някое такси прави тази перфектна смяна(предполагам 8ч - не знам какво е ограничението по трудовия кодекс), и ако я прави, приходите са не по-малко от 150лв без...

хм, замислих се - и малко цифри:
да предположим, че се прави един "добър" курс от Младост до Люлин - около 15км, за време между 30мин и 1ч, в зависимост от трафика, значи ако се направят 10 курса = 150км, и време не по-малко от 5ч непрекъснато шофиране, като не се чака за следващ клиент, през времето на смяната.
Не знам дали някое такси прави тази перфектна смяна(предполагам 8ч - не знам какво е ограничението по трудовия кодекс), и ако я прави, приходите са не по-малко от 150лв без разходите, от които горивото за 150км е около 15лв, на ток ще е около 5лв).
... и какво за модел "ЕС"?

Виж още
nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Лийф-а е идеален за такси, може би е по-рисково и все още хората го гледат като кроманьонци пред огън

Valentin
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Сякаш тихомълком и без много шум Mitsubishi Motors представи i-MiEV за физически лица официално в България. Дори не разбрах кога се случи това, но вече на официалния уеб сайт има i-MiEV на цена от EUR 29990 без ДДС.

Стефан Янков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Хм, такава беше цената и през 2011 г. Но и аз съм го пропуснал това тихомълкомско нещо

Всъщност споменът ми е дори за 35к с ДДС...

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения