В този блог: KIA Soul EV е в България и вече е изпробван от eCars.bg.След като сутринта на 2 юни разбрах за прясно регистрираните два KIA Soul EV, в 3 следобед вече бях в салона на марката на Цариградско шосе. На светофара преди да завия пред мен мина една от колите и малко след това набързо стана тълпа около електромобилите...
Спирам нашия Рено Туизи до един от чисто новите Soul EV, кротко паркиран до стенната зарядна станция и веднага заприиждаха хора от салона. Настана оживена електромобилна дискусия, но нали съм дошъл да видя новия електромобил, оставям ключовете да раздвижват Туизи наоколо и се мятам в Soul EV заедно с Пламен, който току беше слязъл от него.
Сядал съм веднъж в колата по време на автосалон в Германия за кратко, но сега вече имах по-добра възможност. Първото впечатление е за добри материали и мирис в купето. Soul EV е характерен с това, че е изработен от рециклирани материали.
Потегляме, обратен завой на ремонтирания в момента участък от Цариградско преди Враня и към детелината на 4-ти километър.
Soul EV оставя усещането за много добре обезшумен електромобил и ускорява подобаващо на електро кола. Обикновено не тествам с "педала до ламарината", "колко вдига" или за колко спира. Пламен веднага се учуди, че карам с двата крака – левият на спирачката – така ми е много по-удобно и реакцията е много по-бърза.
Но аз обичам да карам електромобил само с един крак. При Soul EV това е възможно като се постави скоростният лост на позиция B, при която рекуперирането е по-силно. Много ми допадна това, че в стандартния D режим рекуперирането е сравнително слабо, защото дава възможност да не намаляваш бързо скоростта, а все така да събираш енергия обратно в батерията. Може би е защото съм свикнал с Туизи, където регенерирането е идентично.
Дори и в B режим обаче Soul EV не забавя толкова бързо или рязко като Kangoo ZE или BMW i3. И при двата електромобила усещането ми е за по-силна рекуперация отколкото при Soul EV. Това е въпрос на предпочитание и всеки ще се напасва или ще си избира електромобил или режим на каране по свой вкус.
Тук до известна степен намерих за неудобно това, че трябваше да натискам бутона на скоростния лост, за да преместя от D на B.
Впечатляващо за мен, Пламен беше изминал 41 км от сутринта, с пътуване до Горна Баня, и когато се качих в колата, от която той точно слезе, прогнозният пробег беше 152 км. Това означава, че може да се изминат около 190 км до пълно разреждане. Не е за препоръчване да се оставя батерията да падне почти изцяло, но в случай че ти е нужно добре е да знаеш на какво можеш да разчиташ. При моя тест изминах около 10 км и при слизане от колата компютърът показваше 145 км прогнозен пробег.
При краткия ми тест шофирах с макс. 80 км/ч (колкото е и разрешено в крайна сметка), а Пламен добави, че не е надвишавал 70 км. Точно заради това икономично шофиране, като е задминавал при нужда и не е пречил на никого с бавно каране, е възможен този доста приличен пробег. При средно и по-динамично шофиране предстои да тестваме възможностите на Soul EV, но предполагам, че ще може да се разчита на 120 км като минимум дори и при тежък десен крак или просто неподходящо за електромобил шофиране, сега в топлото време.
Въпреки не динамичното ми каране усетих, че колата би могла да е по-стабилна странично. Но, отново, свикнал съм с ваденката Туизи, който е изключително стабилен, а и като цяло Soul е сравнително висока кола. Трябва ми повече време, за да добия по-добра представа за возията на колата и поведението й на пътя.
Някак едновременно в разговора стана дума за по-продължителен тест и вероятно ще получа колата за такъв за ден два. Важно е да се направи пътуване до Пловдив, да се види как реагира при магистрално шофиране, като отсега зная, че едва ли ще надвишавам 100-110 км/ч при такъв първи тест, докато не усетя по-добре как са нещата с пробега.
Първото кръгче с KIA Soul EV ми допадна и при възможност ще тествам в много по-голяма степен колата с моя партньор Стефо Николов.
Подобен кратък тест можеш да направиш през уикенда на 5 и 6 юни в салона на KIA на Цариградско шосе 144. Тогава ще бъдат обявени и цените на модела за България, така че ще има какво да пробваш и научиш.
- KIA Soul EV отстрани KIA Soul EV отстрани
- KIA Soul EV отстрани KIA Soul EV отстрани
- KIA Soul EV отзад KIA Soul EV отзад
- KIA Soul EV отзад KIA Soul EV отзад
- KIA Soul EV с отворени врати KIA Soul EV с отворени врати
- KIA Soul EV капак на контактите за зареждане KIA Soul EV капак на контактите за зареждане
- KIA Soul EV контакти за зареждане KIA Soul EV контакти за зареждане
- KIA Soul EV електрическа задвижваща система KIA Soul EV електрическа задвижваща система
- KIA Soul EV заряден кабел с шуко контакт KIA Soul EV заряден кабел с шуко контакт
- KIA Soul EV багажник KIA Soul EV багажник
https://ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1086-kia-soul-ev-kratuk-test-ecars-bg#sigProId6102a4c06d
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.