В този блог: На 17 юли 2015 г., Tesla Motors обяви три нови опции за електрическия Model S, вкл. по-голяма батерия.Най-спряганата дума от новия ъпгрейд е "Ludicrous" режим на ускорение, в който Model S P85D дърпа от 0 до 100 км/ч за 2.8. секунди. Ако някой може да различи това спрямо предишните 3.2 секунди, чудесно – иначе другото интересно е нова 90 кВтч батерия (но не по-голяма по обем) за допълнителни 25 км пробег...
Третото е по-ниска базова цена за Model S 70D – вече е $70,000. На европейския сайт на Tesla виждаме €66.800 без ДДС + €370 (доставка и регулаторна такса, каквото и да означава това). При доставка до България на стойност €1,100, крайната цена с ДДС след регистрация в КАТ (без застраховка) пресмятаме, че ще е около €82,000.
Това с батерията е интересно – според Tesla тези 5 кВтч горница ще дават около 25 км допълнителен пробег. Не звучи като нещо значително, но в някои случаи може да е безценно.
Ето ги новите предложения:
– 90 кВтч батерия (доплащане $3,000);
– 70 кВтч Model S със задно предаване за $70,000 базова цена;
– 2.8 сек ускорение от 0 до 60 мили в "Ludicrous Mode" за P85D (доплащане $10,000).
Десет бинки за няма и половин секунда подобрение в ускорението звучи разубеждаващо да си вземеш опцията, а горното е от прес съобщението на Tesla озаглавено THREE DOGS DAY, в което Елон Мъск уточнява:
"Първо, да кажа за това, което вероятно ви вълнува, като например: 'Какво по дяволите става с Model X и Model 3!?' Абсолютно резонен въпрос. Няма никакви притеснения, и двата модела си остават наш приоритет и имаме прогрес и по двата. Първите X доставки са планирани за след около два месеца, а Model 3 идва след малко повече от две години."
Според Мъск, с новата 90 кВтч батерия, ако караш с до 105 км/ч (на магистрала), пробегът ще е точно 300 мили или 480 км. Имаме инфо от наш човек с Model S, който с макс. такава скорост стига от София до Царево (440 км) с настоящата 85 кВтч батерия.
Но Елон не препоръчва новата батерия, освен ако не си "на ръба на старата откъм пробег," защото добавя, че "смятаме да увеличаваме капацитета на батерията с по около 5% годишно." С други думи, ако не е притупало, изчакайте, приятели!
Уж лятно, отпускарско, пък действат хората – ъпгрейд правят и нагоре, и надолу!
A, между другото, не става дума за "хардуерно" увеличение на капацитета до 90 кВтч, а за "промяна в химическия състав, с използване на силикон в анода".
И накрая, Model X ще е с такава 90 кВтч батерия и според Мъск топ версията може да дърпа до 100 за 3.3 сек.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
дват и нагоре, и надолу!