В този блог: Chevrolet Bolt е направен за повече пробег, но и да ускорява бързо.
Tesla Motors до такава степен активизира някои автопроизводители, че да изкарат на пазара масов електромобил с повече пробег преди Model 3. Имам предвид един конкретен – Chevrolet Bolt – с обявен пробег над 300 км с едно зареждане, но и динамиката си я бива...
От една страна ми е малко кофти да пиша за Bolt, че няма да го видим в Европа. Има индикации за европейска версия под формата на Opel Trixx, но засега няма официално потвърждение или информация по въпроса.
Но как мога да не пиша за новия Chevy електромобил, като ще е първият масов на пазара с пробег над 300 км на цената на сегашните електромобили с два пъти по-малко пробег. И още повече, като му имаме предвид динамиката.
Това, че е по-бърз от BMW i3 засега е само на хартия – от GM казват, че Bolt ускорява до 100 км/ч за под 7 секунди. Електро баварчето дърпа до 100 за 7.2 секунди, но целта ми с това сравнение е просто да покажа, че с тези данни Bolt въобще не изглежда като компромисен електромобил.
Между Bolt и i3 има съществени разлики. Само тази, че купето на i3 е изградено от карбонови панели е достатъчна, а има и други. BMW i3 е с мощен електромотор – 125 кВт – но шевито е доста нагоре – 150 кВт (200 кс). Въртящият момент обаче е идентичен – 250 Нм за BMW i3 и 260 Нм за Chevy Bolt.
Засега липсва информация за постоянната мощност на Bolt. Тази на електромотора на BMW i3 е 75 кВт. Иначе тези 125 кВт за i3 и 150 кВт за Bolt са пиковата мощност налична в рамките на известен брой секунди.
При Bolt по-високата мощност на електромотора се допълва и от по-висока мощност на батерията, възможна заради новия химически състав. Батерията на Bolt дава 160 кВт пикова мощност при 60 кВтч капацитет, което си е ново постижение за средния клас електромобили. В тази връзка очаквам Nissan да отвърнат подобаващо на удара с много по-агресивен дизайн на новия LEAF от 2017, пакетиран с повече пробег и мощност.
Bolt и i3 обаче са близки и по още нещо, което не е толкова бързо, колкото ускорението им. И двата електромобила са оборудвани със 7 кВт АС бордови зарядни устройства (7.4 кВт за i3 и 7.2 кВт за Bolt), показател, по който изостават три пъти от Renault ZOE, с неговото 22 кВт зарядно, позволяващо зареждане само за час.
Сега на повечето хора час може и да изглежда много, но електромобилите се развиват супер бързо и Bolt е доказателство за това. Идва ред на Tesla Model 3, Nissan LEAF 2 и кой знае още какво. Добре върви!
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин