В този блог: Hyundai обяви техническите данни на електрическия Ioniq.
Първият изцяло електрически модел на корейците идва с 28 кВтч батерия за около 170 км пробег с едно зареждане и за начало ще се предлага в Корея, на стартова цена около €29,000...
Капацитетът на батерията и пробегът са буквално като тези на KIA Soul EV, но има една съществена разлика – батерията на Soul EV е производство на SK Innovation, а тази на Ioniq на LG Chem.
Но параметрите са изненадващи за 2016 г., тъй като още тази година на пазара се очакват електромобили с почти два пъти повече пробег, като Chevy Bolt и през 2017 евентуално LEAF 2 и Tesla Model 3.
С други думи, можеха да се понапънат за поне 40 кВтч батерия за над 200 км пробег или, ако е нужно, да изчакат година с пускането на електро модел, за да е "в крак с батериите".
Ioniq Electric е малко по-мощен от LEAF 1 – 88 кВт срещу 80 кВт. За сравнение, BMW i3 е далеч напред със 125 кВт, a очакваният Chevy Bolt е обявен с още повече – 150 кВт. Това са пикови мощности, но виждаш колко голяма е разликата между електромобилите. Максималната скорост на Ioniq е 150 км/ч, което е с десетина км/ч повече от някои конкуренти.
В Корея цената на Ioniq започва от около 40 милиона корейски уона или около €29,000 (без да знаем дали това е след някакви субсидии), а продажбите стартират през втората половина на 2016 г. и през третата в САЩ. На този етап няма информация за цена и наличност в Европа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин