В този блог: Съвременен електрически вариант на култовия BMW Isetta.
В наши дни едва ли са много хората, на които BMW Isetta говори нещо. Микро колата от 50-те е твърде далеч от модерните баварски машини, но сега има съвременна версия при това на ток. Казва се Microlino, изложен е на автосалона в Женева и като за начало са планирани 500 броя...
Разработката е на швейцарската компания Micro Mobility Systems, която специализира в дизайна на електрически скутери и 54 години след края на производството на Isetta предлага съвременна версия на култовата микро кола в партньорство с Zurich Institute of Applied Sciences (ZHAW).
Името Microlino е посветено на ISO Rivolta, компанията създала оригиналния Isetta модел. Формата е идентична – уникалното влизане през челната врата е запазено, но не и задвижването – някогашният 245-кубиков двигател на Isetta е заменен от съвременна електро задвижваща система.
Тя задвижва задните колела на Microlino с мощност 12 кВт, за максимална скорост 90 км/ч. Това е почти идентично с Renault Twizy, чиято макс. мощност е 13 кВт, а скоростта е ограничена до 85 км/ч. Като притежател на Twizy обаче мъъъничко завиждам на батерията на Microlino – 11 кВтч за 130 км пробег звучат по-добре отколкото 6 кВтч (използваеми от 7 кВтч) за 70-80 км при Twizy.
На своята интернет страница Micro Mobility Systems вече приема заявки за микро електромобила, чието производство може да започне през следващата година. Засега казват, че смятат да направят 500 Microlino-вци, като докато пиша това вече имат 383 заявки.
Цената дежурно си остана за накрая, но ето я: €9,950.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин