В този блог: Някои Tesla Model 3 детайли стават по-ясни, други още не.
Няколко дена след началната супер еуфория около представянето на Tesla Model 3 (и приближаващи 300 хиляди резервации), Елон Мъск отговори на много въпроси за новия електромобил в Twitter...
Първо, за най-обсъждания елемент – липсата на уреди зад волана – Елон каза, че това ще "добие смисъл след Част 2" на представянето ма Model 3. На въпрос за непасващия на съвременния дизайн волан Елон отговори, че "системата за завиване няма да изглежда така" и "изчакайте да видите истинските уреди и система за завиване на 3 – изглежда като космически кораб".
Това предполага много интелигентна HUD система (за прожектиране на данни на челното стъкло), но си мисля и че тъмната ивица над бялата лайсна също може да показва данни.
Другият елемент, който предизвика много първоначални противоречия, е малкият капак и отвор на багажника. Според Елон "единственият начин да се осигури достатъчно пространство около главите на задните пътници беше да преместим задната поддържаща греда на тавана, но колело ще влезе без проблем".
Причината за този по-малък багажник е уникалното задно стъкло, което продължава в тавана и опира до предния стъклен люк. Това има връзка със следващото.
На въпрос за коефициента на челно съпротивление, Елон отговори с краткото 0.21. Плавното задно стъкло има пръст в това феноменално постижение, което е такова, защото Model S е сред най-добрите с 0.24, а с 0.21 M3 отива в друга категория. О, това ми напомни, че с вече добилото популярност кратко име на Model 3 – M3 – май си имаме нов кандидат за тази кратка комбинация.
Откъдето стигаме до следващото, а именно производителността. След първоначално обявеното ускорение под 6 секунди до 100 км за базовия модел, сега Елон уточнява, че "AWD версията ще е много по-бърза". Колко много да е по-бърза? Две до три секунди макс. :).
Съответно, AWD опцията ще струва под $5,000 или вероятно под €5,000 в Европа, но интересното е, че според Елон "Въртящият момент се превключва между предните и задните електромотори на всеки ~.01 секунди. Тракшън контролът е много по-добър отколкото при стандартна AWD система. Цифрово срещу аналогово".
И още малко по този въпрос: "Model 3 ще бъде със задно предаване и двата мотора (AWD) ще са опция. Дори със задно ще има по-добро сцепление на лед заради бързата реакция на Tesla задвижването".
Много хора питаха и дали супер джантите на модела в черен мат на откриването остават и отговорът е "да, прекарахме много време над тези". Колкото до въпросната черна матова боя, "тя се оказа много популярна и вероятно има смисъл да я вкараме в производство".
Има и още, но тепърва предстои Model 3 форум бурята по цял свят, така че всички ще имаме купища поводи да коментираме, критикуваме и предлагаме. Играта е в ход.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин