В този блог: Нов електрически камион с 300 км пробег за по-чисти доставки.
Швейцарците от E-FORCE са направили 18-тонен (тегло 8 тона и полезен товар 10 тона) електро камион с цел да заменят дизеловите използвани за градски и междуградски доставки. Наричат го просто по-добрият камион, защото не трака, не пуши, не цапа и не мирише след и около него...
Според компанията, E-FORCE – бидейки електро камион (електро конверсия на IVECO Stralis) – е с до 97% ефективност, за разлика от дизелов с 35% ефективност.
Разходът на E-FORCE е между 80 и 110 кВтч ток на сто километра на магистрала и 60 до 90 кВтч градско. Същият клас дизелов камион от по-новите обикновено харчи около 30/100 нафта. Това е към €35/100 км дизел. Дори при €0.20 тарифа за тока средно 80 кВтч/100 са €16 разход на 100 км или повече от двойно по-малко.
Съответно пробегът на магистрала е 200-250 км и градско 300-350 км. Обратно е на това, с което сме свикнали с ДВГ возилата, на магистралата да са по-икономични, но електромобилите са различни, поне засега.
Ето му и техническите данни на електро камиона:
- Постоянна мощност: 2x93 кВт (252 кс);
- Максимална мощност: 2x150 кВт (408 кс);
- Въртящ момент: 2x195 Нм;
- Батерии: LiFePO4, 2x120 кВтч, 400V, 2x1300 кг
- Зареждане: 6 часа от 44 кВт източник;
- Замяна на батерии: 5 мин.;
- Макс. въртящ момент: 2x315 Нм;
- Макс. обороти на електромоторите: 13,000;
- Макс. скорост: 87 км/ч (електронно ограничена).
Постоянно говорим за електромобилите като лични коли, но да се минава на ток в тежкия сектор ще има не-малко и вероятно дори (доста) по-голямо значение. Тежките камиони харчат кански количества нафта и замърсяват ужасно околната среда, а в същото време без тях не можем, защото са гръбнакът на транспорта и доставките. Да ги заменяме с чисти, тихи и икономични ще е от огромна полза в множество направления.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин