В този блог: Някои електромобилни технологии идват скоро от Mercedes-Benz, други не толкова.
Тези дни от Daimler дойдоха цели три електромобилни новини – компанията обяви нов електрически Smart в три варианта, S-Class 500e плъгин хибрид с безжично зареждане и изцяло нова електро концепция, която няма да бъде базирана на съществуващ модел...
Електро Smart има отдавна и в началото дори беше със задвижваща система и батерия от Tesla Motors. Всъщност поръчка на Daimler към Tesla за тези компоненти на стойност около $40 милиона е спасила компанията в началото. Сега новият еSmart е базиран на последния модел и се очаква в САЩ още през 2016 г. и в Европа през 2017.
Новото обаче е по-скоро в това, че вече всичките варианти на Smart ще се предлагат с електро задвижване: ForTwo купе и кабрио, както и ForFour. Всички те ще бъдат показани на есенния автосалон в Париж.
Има и още един нов елемент – електромотор от Renault, който най-вероятно ще е като на електрическия Renault ZOE, с макс. мощност 65 кВт (това е 10 кВт повече от предишния електро Smart) и въртящ момент 220 Нм.
Досега Smart Electric Drive се предлагаше с 22 кВт бордово зарядно само като опция, която има голяма вероятност да се запази и в новия модел, защото за момента по-скоро не се планира възможност за бързо DC зареждане с CCS стандарта очакван през 2018 г. Има логика за градска кола, която по-скоро няма да се кара по магистрала, което да налага бързо зареждане.
Колкото до батерията, засега е ясно само, че няма да е по-голяма от 20 кВтч.
Нататък с електромобилните новини от Daimler – през 2017 г. компанията ще пусне новия Mercedes S Class 500 e плъгин хибрид с безжично зареждане. Това може да е първата в света кола с такава технология, ако някой не изпревари Mercedes.
Батерията на 500 e ще е с капацитет 13.5 кВтч, а мощността на системата за безжично зареждане 3.6 кВт. С тези параметри според Mercedes зареждането трябва да отнема 2 ч. и 30 мин.
И накрая, най-дългосрочната, но най-интересна електромобилна новина от Mercedes – на автосалона в Париж през септември компанията ще покаже изцяло нов електрически модел, който не е базиран на никой друг в портфолиото.
Офертата на Mercedes е за 500 км пробег, но засега не е ясно дали става дума за реален или за показател по Новия евро цикъл за шофиране. Ако е второто, реалният пробег ще е по-скоро до около 400 км.
Структурата на колата вече е готова, работата по модела продължава и предстои да се видят първите резултати от тестовете.
Кога ще излезе на пазара? Според Томас Вебер от борда на Daimler – "по някое време през това десетилетие"...
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин