Електрически камион от Mercedes-Benz – Urban eTruck с 200 км пробег

Електромобили

В този блог: Камион на ток демонстрира Mercedes-Benz след като Tesla обяви, че разработва такъв.

Daimler Trucks показа нов Mercedes-Benz Urban eTruck – изцяло електрически камион за близки доставки базиран на триосно возило от тежък клас на марката и изпревари Tesla, където работят по прототип, който смятат да покажат следващата година...

В случая с Mercedes обаче говорим за традиционен подход – двигателят с вътрешно горене и свързаните системи на съществуващ модел са демонтирани и на тяхно място инженерите са вградили електрическа задвижваща система. При Tesla решението ще е разработен от нулата камион на ток.

В е-камиона на Mercedes задвижваща е задната ос, при това с много ефективна технология – електромотори монтирани директно в главините на колелата, с макс. мощност 2 x 125 кВт и пиков въртящ момент 2 x 500 Нм. Истинската сила обаче идва от комбинацията със самата задвижваща ос (виж повече за нея малко по-долу) – въртящият момент нараства до 11,000 Нм.

Енергията за електромоторите идва от батерия състояща се от три модула с общ капацитет 212 кВтч. Това според Mercedes е достатъчно за до 200 км пробег, но може и да имат предвид официалния евро цикъл за шофиране, който за съжаление въобще не отговаря на реалността.

Ако приемем, че е реалният пробег, това е предостатъчно за типичен ден на доставки или поне така са го сметнали в компанията. Ако е нужен повече пробег може да се добавят батерийни модули. Може и да се намаляват, разбира се.

Зареждането на Urban eTruck става през Combined Charging System (CCS) контакт и при мощност на зарядната станция 100 кВт пълното зареждане отнема три часа, като системата поддържа зареждане и от 150 кВт DC станции.

Задвижващата ос е базирана на ZF AVE 130, но е изцяло преработена за Urban eTruck, с нов повдигнат значително кожух за над 200 мм клиренс. Другото интересно покрай оста е, че задвижва единични гуми с размер 495/45 R 22.5. Избрани са заради ширината на шасито и монтирането на електромоторите в главините. С тази конфигурация максималният полезен товар на оста е стандартните за класа 11.5 тона.

Звучи и изглежда много обещаващо и със супер позициите си в производството на камиони Daimler очевидно се насочва към лидерство и при новите задвижващи системи на ток в тежкотоварния транспорт.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Махнали са над 2 тона двигател, скоростна кутия и т.н, а сложили само 212кВтч батерия, която може да е с тегло по малко от 1100кг. Явно са го направили така за да е с 700кг по лек

Последно редактиран Преди 8 години от Атанас Дечев Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари