В този блог: Всички Tesla модели в производство вече са с хардуер за самоуправление.
Следващото поколение Автопилот на Tesla ще е способен да управлява колите абсолютно самостоятелно. Хардуерът вече се вгражда във всички произвеждани в момента Tesla електромобили...
Tesla обяви новият, "неочакван за повечето хора" според Елон Мъск продукт рано сутринта на 20 октомври (за нас) с подробности в блога на компанията. Новината: всички коли, които сега се произвеждат във фабриката на Tesla – включително Model 3 – вече ще бъдат оборудвани с хардуера необходим да се управляват изцяло сами при ниво на безопасност значително по-високо от това на човек зад волана.
Системата включва осем съраунд камери осигуряващи 360 градуса видимост на разстояние до 250 метра. Към тях са добавени дванадесет усъвършенствани ултразвукови сензора, които могат да засичат и твърди, и меки обекти до почти два пъти по-далече от предишната система. Има и насочен напред радар с разширени функции, който събира допълнителни данни от околната обстановка на независима честота, способен да "вижда" през силен дъжд, гъста мъгла, прах и дори пред колата отпред.
За да е възможно обработването на всичките тези данни е монтиран нов бордови компютър с над 40 пъти по-висока изчислителна мощност от предния, който управлява ново-разработения от Tesla софтуер за видимостта, сонара и радара. Според Tesla, тази нова система вижда във всички посоки едновременно, на което хората не сме способни.
Вече нееднократно е казвано от Мъск и други хора, че хардуерът и софтуерът за самоуправляващите се коли ще изпреварят значително регулациите и ето че това се случва. Наскоро в Германия имаше официално предупреждение към притежателите на Tesla за използването на автопилота, заради някои аварийни случаи и в някои държави се настоява Tesla да спре да използва думата Автопилот. Поне докато системата бъде усъвършенствана и отговаря на регулациите (които още ги няма).
Междувременно, всички нови Model S и Model X вече ще излизат от завода изцяло способни да се управляват сами, но преди системата да бъде активирана Tesla ще продължи да калибрира нейните елементи с помощта на данни от милиони километри шофиране.
Интересното е, че докато текат тези тестове новите Tesla коли ще бъдат ограничени от някои функции, които в момента са достъпни в моделите с първо поколение Автопилот хардуер. Сред тях са автоматично аварийно спиране, предупреждение за удар, поддържане на курса в лентата и активен темпомат.
Както обикновено, когато ги усъвършенстват достатъчно, ще ги активират през интернет, но ще добавят бързо и множество изцяло нови функции.
Е, не беше нищо свързано директно с Model 3, но пък сега знаем повече за хардуера, който ще ни бъде на разположение и в него.
Ето как Model X се кара сам на видео:
Източник: Tesla