BMW, Daimler, Ford и VW покриват Европа с 400 супер бързи зарядни от 2017 г.

Електромобили

В този блог: Четирите авто гиганта подписаха споразумение за изграждане на супер бърза зарядна мрежа.

BMW, Ford, Audi, Porsche и Daimler обявиха, че от 2017 г. започват изграждането на мрежа от супер бързи зарядни станции за електромобили с цел да покрият цяла Европа...

Компаниите планират да започнат с 400 станции през 2017-та, като броят им се очаква да достигне хиляди до 2020-та. Нека припомним, че Audi и Porsche са част от Volkswagen Group.

Мрежата е базирана на системата CCS (Combined Charging System) и за да се постигне супер бързо зареждане мощността ще е до 350 кВт. Това е повече от два пъти над сегашната максимална мощност от 145 кВт на Supercharger станциите на Tesla.

Сега повечето DC зарядни станции са с мощност 50 кВт (реална 43-44 кВт) и зареждат батерията на първото поколение Nissan LEAF от 0 до 80% за около 30 минути.

Изграждането на тази мрежа напомня наскоро споменатата програма Ultra E, в рамките на която ще бъдат изградени станции по пътищата на Холандия, Белгия, Германия и Австрия.

Tesla вече нееднократно кани други автопроизводители да споделят разходите и да се включат в Supercharger мрежата. Ето че вместо това имаме нов алианс, който иска да играе самостоятелно. Логично е автопроизводителите да търсят бъдещи приходи от зареждане и свързани услуги предвид факта, че се очаква да печелят от електромобилите по-малко отколкото от ДВГ моделите.

Освен това, със собствена мрежа автопроизводителите вече стават и доставчици на енергия. Сега тази роля се изпълнява от петролните компании. Така се оформят продажби на коли, управление на флоти за споделени коли (компаниите стават доставчици на мобилни решения) и предлагане на енергия, както и различни свързани услуги.

Споделянето на разходите пък е много добър ход за всички, предвид нужните начални инвестиции. В същото време Tesla постига своята цел да провокира другите да се раздвижат сериозно в посока електрическа мобилност.

Сега остава да започнат да правят електромобили, чиито батерии могат да се зареждат с до 350 кВт мощност.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

интересно какъв ще е този кабел за огромния ток(350000kW/400V=875A), че и наполовина да е!?

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Мисля си, че може да е 800V система, като гледам как Porsche планират такава за Mission E. Пак ще си е бая кабел освен ако не ги направят с течно охлаждане.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари