В този блог: В потребителското ръководство на Bolt е описан възможният спад в капацитета на батерията.
Като нов, Bolt още преди да излезе на пазара е тестван от разични хора и дава по 380 км пробег. GM обаче предупреждава, че след 8 години използване батерията може да загуби до 40% от капацитета си...
Не е нещо ново – има го при всички сегашни електромобили и въобще си е типично за литиевите батерии. Но чак 40% идва малко множко.
Вече имаше различни казуси с батерии, като този с PDF вариант, където си е бая горещо. След доста разправии Nissan направи подобрения и проблемът беше отстранен.
При Bolt, екипът на Autoblog Green е забелязал, че на стр. 322 в потребителското ръководство (ето то в PDF вариант) пише следното:
"Като при всички батерии, количеството енергия, което може да се съхранява във високоволтова батерия намалява с времето и изминатите километри. В зависимост от употребата, капацитетът на батерията може да спадне с 10% до 40% в рамките на гаранционния период. Ако имате въпроси свръзани с капацитета на батерията, сервизен техник в дилърски салон може да определи дали е в нормите."
Батерията на Bolt е от LG Chem и не очакваме чак 40% деградация. Може да е просто подсигуряване от страна на GM за всеки случай. Все пак още няма масови електромобили на по 8 години, така че не е налична статистика какво става след толкова време. Дори първите Nissan LEAF и Chevy Volt са от декември 2010 г. Има и малко по-стари Mitsubishi i-MiEV.
Bolt е сред първите електромобили с по-голям пробег и на по-ниска цена или с други думи, по-близо до масовия потребител. Надяваме се това предупреждение за капацитета да не се отрази негативно на продажбите.
От: Autoblog Green