В този блог: Новите LEAF и ZOE ще споделят една производствена платформа.
Според един от старшите мениджъри в Renault Nissan алианса Арно Дебьоф, дизайнът естествено ще е различен, както и досега, но двата модела ще бъдат с еднакви шасита и електромотори...
Дебьоф казва още, че новото поколение LEAF и ZOE ще се конкурират в един сегмент, но отказва да потвърди дали ZOE ще нарасне на размер или LEAF ще бъде смален. Първото ни се струва много по-вероятно.
Засега Дебьоф не уточнява и кога точно обновените модели ще излязат на пазара, като уточнява само, че това ще стане след планирания фейслифт на LEAF за 2018 г. Има локига, за да може поне година и половина, две да се предлагат вариантите с по-големи батерии.
Във френските медии се появи информация, че ZOE ще бъде първият модел на алианса, който ще използва новата електромобилна архитектура, но не и преди 2020 г. Най-вероятно става дума за следващо поколение електромобил, който ще може да се управлява сам.
Renault и Nissan ще продължават да използват батерии с различен химически състав, но Дебьоф казва, че не е взето решение кога това може да се промени в посока унифициране.
По време на автосалона в Париж Renault показа нова версия на ZOE, която малко по-късно беше тествана за реален пробег 220-300 км и ще излезе на пазара от януари 2017 г. Nissan LEAF също получи по-голяма 30 кВтч батерия по-рано, но с нея реалният пробег е около 200 км, което дава прилична преднина на ZOE на този етап.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин