В този блог: ETF Mining Trucks и Volvo електрифицират минните транспортни средства.
За минните операции има много противоречива информация и спекулации, особено за екологичния отпечатък. Има си резон, защото наистина са замърсяващи, но една словенска компания е намерила начин да промени това. Във Volvo също представят нови решения – електрически...
ETF Mining Trucks е създадена в Словения и разработва огромни минни камиони задвижвани с електроенергия, способни да превозват четири пъти повече руда от традиционните гигантски жълти минни гиганти, като тези на Caterpillar.
С един от тези електрически влекачи може да се превозват до 400 метрични тона руда на един курс, като товарът се разпределя върху множество оси всяка с по четири колела. Свързани като влак влекачите могат да превозват до 4500 метрични тона.
Имат усъвършенствана централна система за подаване на въздух в гумите. Ако някоя спадне внезапно, системата известява водача на момента и повдига колелото, за да може да се вземе завой или движението на влекача да продължи.
Вижда се и на видео клиповете на компанията в YouTube – влекачът на ETF се движи върху неравностите на пътя без да се клати, просто колелата "плават".
Друга интересна технология за минния или строителен бранш идва от Volvo CE, която демонстрира нова самоуправляваща се електрическа товарна количка HX2. Първата версия на прототипа – HX1 – беше показана през септември 2016 г. и оттогава насам инженерите на компанията доразработват концепцията, която сега изглежда идентично отвън, но е доста променена отвътре.
Целта на тази количка е да се електрифицират превозите в мините – от изкопаването до натрошаването на материала и транспортирането за допълнително натрошаване.
Единственото, което ни липсваше за този блог, са техническите данни за двете представени возила. На страницата на ETF виждаме само мощността на електромоторите, която достига до невероятните 6400 кВт. За електрическата количка на Volvo CE не намиране данни, но фактът, че се работи за електрифициране на минния транспорт сам по себе си е достатъчно значим и е важно това да се популяризира.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин