Skoda Vision E електро концепт в SUV класа

Електромобили

В този блог: Наред с VW и Audi, Skoda показва електро SUV в Шанхай.

Визията на Skoda за електро бъдеще е вариант на другите два спортни електромобила, които VW концернът демонстрира на Автосалон Шанхай 2017...

Като VW CROZZ и Audi e-tron Sportback, Skoda Vision E е базиран на MEB (modular electrification toolkit) платформата на Volkswagen. Мощността е 225 кВт, с максимална скорост 180 км/ч и 500 км пробег по европейския цикъл за шофиране. Както и при другите два концепта, очакваме реалният пробег да е около 400 км.

Размерите на Skoda Vision E са дължина 4,688 мм, ширина 1,924 мм и височина 1,591 мм, с 2,851 мм колесна база. Стойката е типична за този клас, с високо разположени седалки в интериора.

Фаровете на Skoda Vision E са изработени по Matrix LED технология и са свързани с предна камера за анализ на трафик ситуацията, данните от която се използват за прецизно насочване и разпределение на светлината.

С мощност 225 кВт Vision E е доста скромен спрямо 320-те киловата на Audi e-tron Sportback (и 370 кВт в топ версията), но и така се чудим за какво са им тези мощности, освен ако не са максималните. За сравнение, постоянната мощност на електромотора на Tesla е само 69 кВт. Това, че дава за кратко време 800 коня е друг въпрос и е възможно благодарение на контролера. Иначе казано, мощността си е супер да я имаш, но електромобилите дават супер динамика и с далеч не толкова мощни електромотори.

При Vision E обаче електромоторите са два като при AWD версиите на Tesla и тези 225 кВт са комбинираната мощност от двата агрегата. Батерията е с течно охлаждане и е поместена в пода на колата, в зона максимално защитена при катастрофа.

Интересно е, че са разработили система за безжично зареждане, като част от 'Simply Clever' опциите, с която батерията може да се зареди през нощта. За да се получи мощността ще трябва да е поне 11 кВт (16А трифазно). Иначе дават 30 минути за бързо зареждане от 0 до 80%, което би било възможно само ако системата поддържа поне 150 кВт DC мощност (или повече).

Естествено планирали са и автономно задвижване и вече модерния жестов контрол. Явно бутоните на волана и гласовите команди вече не са интересни, та ще си въртим пръстите като диригенти в колите. След това ниво остава само едно – да командваме колите с мисъл. Както е тръгнало едва ли ще отнеме много време.

За разлика от Audi e-tron Sportback, Vision E вероятно ще излезе на пазара през 2020 г., както и VW CROZZ, a като цяло Skoda планира 5 електро модела за 2025-та. В Skoda определено имат електрически опит и ето че имат план да го приложат модерно.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари