В този блог: Елон Мъск пусна нещо от електро камиона на Tesla.
С добре познатите ни трикове, Елон Мъск продължава играта и при камионите – първо оскъдни контури, после повече...
Мъск пусна една (всъщност първата досега) затъмнена графика на електрическия камион, който Tesla ще покаже през септември.
На 28 април Мъск направи TED представяне на своите проекти, най-новите от които са Boring Company (за пробиване на тунели) и електрическия камион. Тунелната компания е само фасада на нещо отново грандиозно – Мъск пусна видео анимация показваща как Tesla електромобили спират върху платформи, слизат под земята и там се движат чрез автоматизирана система с до 200 км/ч. За тази работа – отделен блог.
Това обаче изглежда по-далечно от електрическия камион, на който Елон подметна, че дори вече е направил едно кръгче на паркинг и усещането в камиона било като в "спортна кола". Какво точно трябва да са му боднали като задвижване, че да е такъв спортяга чак?!?
Мъск потвърди, че камионът ще може да превозва товари на дълги разстояния, което ни говори, че вероятно ще използват за огромната като капацитет батерия новите 21700 клетки произвеждани в Гигафабриката. Може да добавят и някаква супрекондензаторна технология към системата за кратки енергийни тласъци, като например при потегляне.
Графиката не показва много, но изглежда като модерен камион от големия клас, без огледала. Има обаче още едно 'без', което може да дойде с електрическия камион на Tesla. Вероятно не от самото начало, но на някакъв етап автоматизацията (автопилотът) може да елиминира нуждата от шофьори. Напомня ни на скорошно интервю с основателя на Alibaba Джак Ма, според когото "изкуственият интелект ще донесе десетилетия страдания на човечеството".
Засега страдаме повече от адски задушливите газове, които голяма част от камионите изхвърлят и електрически ще ни дойдат много добре – по-чисто, по-тихо, много по-ниски разходи за енергия.
Те може да се намалят дори допълнително, ако на таваните на електро камионите си Tesla монтира соларни плочки. Доста прилична площ си е, така че може да се вади много енергия за различни нужди в движение.
Като изключим тази първа графика няма почти никаква информация за електро камиона. Интересно е дали камионите ще могат да се зареждат на определени Supercharger станции или въобще какво ще е техническото решение за зареждане. Едно е сигурно, ще говорим за мегавати.