В този блог: Правителството може да спре издаването на лицензи за производство на електромобили.
Междувременно китайските производители планират инвестиции за над $14 милиарда и производствен капацитет от 2,9 милиона кoли на година..
Опасенията на правителството са, че допълнителните одобрения могат да доведат до пренасищане на най-големия автомобилен пазар в света. За нас обаче е метаезик, защото от паралелна новина по темата научаваме, че германският канцлер Ангела Меркел е успяла да склони своя колега, че Китай трябва да подръпне малко ръчната на електромобилите.
Като оставим това, Националната комисия за развитие и реформи на Китай, която проверява и одобрява новите инвестиции в автомобилната индустрия, иска да оцени програмата по развитие на електрическата мобилност. По тази програма от март 2016 насам са издадени 15 лиценза и затова на този етап спира издаването на нови лицензи, за да не стане пренасищане на пазара.
Спирането на нови разрешения може да забави плановете на компании като NIO на интернет предприемача Уилям Лиу и LeEco, които са заявили, че възнамеряват да кандидатстват за лиценз за производство на електромобили.
Преди този отстъп китайското правителсто определи електрическите коли като стратегически нововъзникващ отрасъл и че ще се цели в увеличаване на годишните продажби на плъгин хибриди и напълно електрически автомобили с до 10 пъти през следващото десетилетие.
Освен предоставянето на щедри субсидии както за потребителите, така и за производителите, правителството създаде клас разрешителни, позволяващи на компании като групата Wanxiang на милиардера Lu Guanqiu и съвместното предприятие на Volkswagen AG да произвеждат само електрически автомобили, като налага мораториум върху капацитета за производство на бензинови коли.
Държавната подкрепа помогна на Китай да надмине САЩ през 2015 г., за да се превърне в най-големия световен пазар за нови електромобили и плъгин хибриди. Според статистика на Китайската асоциация на производителите на автомобили миналата година в страната са били продадени над 500,000 такива коли.
От спирането на нови лицензи биха се облагодетелствали компании като BYD Co. и BAIC Motor Corp., а Volkswagen поне за момента изглежда хваща последния влак, защото именно техен е последният 15-ти издаден лиценз, който компанията получи благорадение на съвместната си работа с местния партньор Anhui Jianghuai Automobile Group Corp.
Към днешна дата новосъздадените компании в Китай са обявили намерението си да инвестират най-малко 98 милиарда юана ($14 милиарда) в изграждането на заводи за електромобили и плъгин хибриди с общ годишен капацитет от 2.9 милиона возила или шест пъти повече от продадените за миналата година.
Освен Karma Automotive разрешителни за производство на електрически коли и батерии са получили Beijing CH-Auto Technology Co., Beijing Electric Vehicle Co., Hangzhou Changjiang Passenger Vehicle Co., и Chery Automobile Co.
Китайският премиер Ли Кечианг обяви миналата седмица, че страната ще се придържа към ангажиментите си за справяне с глобалното затопляне и изтеглянето на САЩ от Парижкия пакт за климата може да превърне Китай в Световен лидер в борбата с глобалното затопляне.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин