В този блог: Немските автопроизводители няма да получат облекчения и ще трябва да увеличат значително продажбите си на ел. коли в Китай още от следващата година.
Миналата седмица китайският премиер Ли Кечианг се срещна частно с германския канцлер Ангела Меркел, за да обсъди изискването на Китай немските автопроизводители да увеличат процента на електро коли произведени в страната още от 2018 г...
След срещата, от коментарите на Меркел по мрежата личеше, че двете страни са постигнали споразумение, което ще позволи на германските компании произвеждащи автомобили в Китай да вземат глътка въздух преди да приведат работната си дейност към новите изисквания, но от изявление публикувано онлайн тази седмица от Службата за законодателни въпроси, която се отчита пред китайския кабинет, става ясно съвсем друго.
В него се казва, че всички местни и чуждестранни автопроизводители трябва да увеличат продажбите на електрически превозни средства до 8% от общите си продажби в Китай в рамките на 2018 г. и да увеличат продажбите с още 4% до 2020г.
Последният проект на китайското министерство на промишлеността и информационните технологии е по същество същият като предложението, което за пръв път бе обнародвано през септември миналата година.
"Изглежда така: няма компромис, няма концесия", казва Доминик Деклерк, представител на Китай за Европейската асоциация на производителите на автомобили.
Китай има сериозни проблеми със смога в много от големите си градове като най-тежко е положението в Пекин. В страната обаче има над 100 града с население над 1 милион души и нарастващата средна класа купува все повече и повече автомобили, които допълнително влошават положението в големите градове.
Именно заради това китайците отказват да правят компромиси и ще насърчават допълнително производството на електромобили на местно ниво и ще изискват всички чуждестранни автопроизводители да се съобразяват с техните изисквания.
Меркел и други световни лидери се притесняват, че ограниченията ще дадат на местните производители важно предимство на пазара и затова търсеше отсрочки и облекчения на правилата за чуждестранните автопроизводители, но както вече стана ясно те няма да бъдат дадени.
Новите правила биха могли да принудят доста от големите автопроизводители да засилят работата си в посока електрически коли, ако не искат да загубят голям % от пазарния дял в Китай в полза на местните производители и други конкуренти като Tesla.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин