Renault Kangoo Z.E. 3 с повече пробег и малко по-бързо зареждане

Електромобили

В този блог: Представеният през януари Kangoo Z.E. 3 с 33 кВтч батерия обещава 50% повече пробег.

Промяната е само в електрозадвижващата система и зареждането – новата батерия е с капацитет 33 кВтч, а бордовото зарядно с мощност 7 кВт...

Признаваме, че сме мъничко разочаровани от зарядното, но сме абсолютно наясно защо не са сложили на Kangoo Z.E. трифазно зарядно като на ZOE с мощност 22 кВт. Става дума за пари. Трифазната зарядна система определено е по-скъпа от монофазната и за баничарка като Kangoo е критично важно цената да е конкурентна.

Познаваме добре качествата на първото поколение Renault Kangoo Z.E., защото първи се осмелихме преди 4 години да го караме от София до Пловдив. Беше интересно преживяване, карахме с до 70-80 км/ч по магистралата и успяхме, даже с около 17 км остатък. Реално можеше да направи 170 км още тогава, а беше ноември. На връщане обаче беше по-бавно, много мъгливо и студено и доста по-трудно.

С новата 33 кВтч батерия очакваме спокойно 200 км пробег, естествено без фиести като с многото Dacia Dokker служебни коли, които виждаме всеки ден по пътищата. Карането просто трябва да е умерено.

Сега пак за зарядното. Новото е с мощност 7 кВт (32A, 230V) монофазно, което е два пъти по-бързо от старото, но е много далеч от възможностите на 22 кВт зарядната система на ZOE. С това 7 кВт зарядно според Renault новият Kangoo ZE ще се зарежда за около 6 часа от 7.4 кВт зарядна станция, каквато (собствено производство) вече предлагаме в нашия онлайн магазин. Или пък за час обедна почивка в батерията ще влязат електрони като за 50 км пробег. Бива!

Новата батерия е съвместна разработка на Renault и LG Chem, като осигурява по-голяма енергийна плътност, без промяна в обема. На мястото на старата батерия има същата като обем, но с 50% повече капацитет. Така товароносимостта се запазва.

Електромоторът е собствена разработка на Renault (R60) с мощност 44 кВт. Базиран е на R90 мотора на ZOE и се произвежда в завода на Renault в Клеон.

Има обаче едно съществено подобрение – новият Kangoo Z.E. получава ефикасна термо помпа за отопление, която ще спомага пробегът през зимата да не спада значително. Това се постига с елиминиране на резистори, които хапват прилично количество енергия. Настоящият модел има отделна отоплителна система с мини дизелов агрегат и 8-литров резервоар. Тя е запазена и в новия като допълнително средство за отопление в много студено време.

Засега нямаме инфо за наличност на Kangoo Z.E. 3 в България и ако се появи предполагаме, че ще е по към края на годината. Кандидат ни е за сервизен електромобил и засега няма конкуренция с този пробег, но нещата може да се променят след 8-10 месеца.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари