В този блог: Цената на електрическия I.D. да е тънка полагат усилия във VW.
Немските автопроизводители определено засилиха значително електромобилните си медийни заявки през последния месец и в частност VW, която за пореден път намери повод да се сравнява с Tesla...
Всякакви действия в посока подобрение са повече от приветствани, но VW определено трябва да спре тези медийни закачки с Tesla и да се фокусира повече върху реални действия, защото определено се излага с някои от изказванията си напоследък.
Компанията твърди, че електрическият I.D модел, който смята да пусне през 2020 г., ще изминава над 350км с едно зареждане и ще струва с около $7,000 по-малко от Tesla Model 3 в базовата си версия.
Дотогава обаче има доста време и цените на батериите и на Tesla Model 3 може да спаднат допълнително и хвърчащите им в момента приказки да нямат никакво значение. Най-вероятно след три години и доста други марки вече да продават масови електромобили на подобни и дори по-ниски цени.
I.D по евтин от Tesla Model 3?
Миналата седмица изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Дийс заяви пред пресата, че очаква компанията му да продава най-добрата версия на I.D за не повече от 30,000 евро, а базовата версия на колата да струва с €6,000 по-малко от Tesla Model 3.
Той не пропусна и да изтъкне как за по-малко пари хората ще могат да си купят кола с равен или по-добър пробег от този на Tesla Model 3, но сравнявайки пробега на VW по NEDC с реалния пробег на Tesla.
Въпреки всичко Volkswagen прави постъпки в посока преход от дизелови към електрически автомобили, което трябва да прави наред с плащането на0 десетки милиарди долари в Дизелгейт.
Съединението прави силата
Една от добрите инициативи на Volkswagen е участието заедно с други големи автопроизводители в изграждането на мрежа от супер бързи зарядни станции на ключови локации в Европа.
По време на автомобилната конференция в Мюнхен миналата седмица Томас Седран oт VW сподели, че проектът по стартирането на европейската супер бърза мрежа за зареждане, разработена от Volkswagen, BMW, Mercedes и Ford върви по план и първата станция ще бъде инсталирана в началото на следващата година.
Плановете са да бъдат инсталирани около 400 супер бързи зарядни станции по протежение на основните европейски коридори за пътуване до края на следващата година, а след това бройката им да нарасне до 1,000 през 2020 г.
Те ще бъдат способни да зареждат до 350 кВт мощност, което е повече от двойно на Supercharger мрежата на Tesla, която предлага максимална мощност от 145 кВт в момента. Междувременно Porsche монтира първите две 350 кВт зареждачки в света пред свой салон в южен Берлин.
VW навлиза по-сериозно и в Китай
Където им е изгодно там действат по-сериозно. Миналата седмица Volkswagen сключи и 25 годишно споразумение за съвместно предприятие с китайския автомобилен производител Anhui Jianghuai Automobile (JAC).
Основен фокус на общата компания ще бъде разработката и производството на електрически автомобили за китайския пазар, като за целта ще бъде изграден и нов завод.
Целта, която двете компании са си поставили е през 2020 г. да реализират по 400,000 електромобила на година в Китай, а през 2025 г. бройката да нарасне до 1,5 милиона коли годишно. Първата съвместна кола се очаква да бъде пусната на пазара през 2018 г.
Това определено е сигнал, че VW търси максимално бързо решение да приведат дейността си в Китай в съображение с новите изисквания, които страната постави задължавайки чуждестранните автопроизводители да достигнат 8% продадени електромобили през 2018 г.
По време на автомобилното изложение в Шанхай по-рано тази година, Кристиан Сенджър, ръководител на проекта за електрически автомобили на Volkswagen сподели, че компанията е постигнала "огромен напредък" в намаляването на производствените разходи на изцяло електрическите си автомобили благодарение на новата си MEB Модулна платформа за електромобили.
"Предлагането на нашите електрически автомобили на цени, почти равни на тези с двигатели с вътрешно горене, е нещо към което се стремим и тази нова технология ще ни помогне да преоткрием марката VW и да оставим в миналото двигателите с вътрешно горене"
Според информация публикувана на холандския уебсайт Autoblog.nl изтекла от скорошна среща на дилърите на Volkswagen в страната, компанията планира да въведе 5 електрически автомобила базирани на MEB платформата между 2019 и 2022 г. Но това е "планира", а ние очакваме да видим реални резултати. Междувременно VW се сравнява с Tesla, което говори само за себе си.
I.D моделът ще остане само за европейския пазар, а кросоувър версия ще се предлага в Европа и Китай. В САЩ ще има два електрически модела за местния пазар – ID. Lounge и ID. AEROe.
Сравненията с Tesla настрана, грам не отказваме (значително) по-евтини електромобили. Ако другите автопроизводители се включат и някой се изтъпани с модел дето ще е с 5-6 хиляди под VW I.D. няма да го откажем.