В този блог: Елекрическата триколка на Electra Meccanica влиза в серийно производство от 2018.
По-рано тази година Electra Meccanica, електрическото подразделение на бившия италиански (сега базиран в Канада) производител на автомобили InterMeccanica, най-накрая започна доставките на своя малък електромобил на три колела, SOLO.
Все още от него се произвеждат доста малко бройки, но това е на път да се промени, защото тази седмица компанията обяви, че е подписала договор за производство с китайска компания, за да увеличи производствения си капацитет.
Те сключиха сделка със Zongshen Industrial Group, производител на гигантски мотоциклети, базиран в Китай, за производството на 75,000 SOLO електромобила през следващите три години, както следва:
- 2018: 5,000 бройки
- 2019: 20,000 бройки
- 2020: 50,000 бройки
Това е огромна разлика от няколкото превозни средства, които до момента базираната във Ванкувър компания е доставила. Електромобилът може да бъде резервиран предварително срещу само $250, а компанията твърди, че вече има натрупани над 20,000 резервации.
За малкият си размер и батерия с едва 16кВчт мощност този електромобил може да измине (според данни на компанията) 160км с едно зареждане, а максималната му скорост е 130 км/ч. Ускорението от 0 до 100км/ч става за по-малко от осем секунди, а пълното зареждане на електромобила на Ниво 2 отнема около 3 часа.
Автомобилите на три колела определено не са най-безопасните и функционални, но ако човек търси евтин, ефективен и по-чист вариант за придвижване в градски условия, SOLO изглежда никак не лош вариант.
Цената на този електрически мъник е $15,000, а ако компанията успее да се класира и за субсидии, тя може да падне допълнително на някои пазари. Към момента Electra Meccanica са кандидатствали за сертифициране в САЩ и Канада.
По-рано тази година компанията обяви и нов изцяло електрически роудстър с пробег до 400 километра с едно зареждане и стартова цена от $37,000 USD. Те казаха, че са получили "почти 100 поръчки", всяка с предварителен депозит от $1,000.