В този блог: Холандия също обмисля забраната на ДВГ от 2030г.
Холандците тръгват по-стъпките на други Европейски държави, и планират от 2030г да забрани продажбата на нови превозни средства задвижвани от двигатели с вътрешно горене.
Днес новото холандско правителство представи подробния си план за следващите няколко години, в който се споменава, че през 2030 г. всички автомобили в страната трябва да са с нулеви вредни емисии.
Целият списък с цели е публикуван на сайта на NL Times, но все още не става на 100% ясно дали това ще важи за всички нови автомобили, или за всички като цяло. Някои местни медии тълкуваха новината като забрана на всички (включително и старите замърсяващи) автомобили от 2030 г., но най-вероятно, както и на други места, това условие ще важи само за новите регистрирани превозни средства от 2030 г. нататък.
Холандското правителство обсъждаше възможността за забрана още през миналата година, когато се говореше, че крайният срок може да бъде снижен до 2025, както е в Норвегия, но очевидно това е прекалено оптимистичен срок, и 2030 изглежда като по-реално постижима цел.
С по-малко от два процента пазарен дял за електрически превозни средства, Холандия има дълъг път да постигне целта си още повече като се има предвид, че страната е сравнително малък пазар за автомобили и годишно там се продават под 500,000 леки пътнически автомобили.
Пълният мандат за нулеви емисии, съчетан с няколко нови електрически автомобила, които скоро ще се появят на местния пазар обаче могат да им помогнат за изпълняването на целта.
В момента Tesla доминира на пазара на електрически автомобили в страната. Model S и Model X са са най-продаваните електромобили в Холандия, а на трето място се нареждат Hyundai с техния Ioniq Electric модел. Миналата седмица от Hyundai обявиха, че ще доставят 100 броя Ioniq, които ще могат да се ползват чрез услуга за споделяне в Амстердам, така че това допълнително ще засили присъствието им на местния пазар и ще спомогне за увеличаването на електромобилите в града.
Tesla вече разполага с над 8,000 електромобила в страната, която компанията всъщност е направила и свое европейско седалище. Централният офис се намира в Амстердам, а заводът в който се правят довършителни работи по Model S и Model S се намира в Тилбург.
Все още не е ясно дали Tesla има някакви планове за Model 3 свързани с този завод, но наскоро именно там бе забелян първият Тesla Model 3 на европейска земя.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин