В този блог: Tesla Service минава на ток от 2018, e-NV200 с хладилна камера от Nissan и електрически автобус от Scania.
Странно е, когато трябва да пишеш за Service системата на Tesla, която все още използва превозни средства задвижвани от двигател с вътрешно горене, но предвид факта, че компанията трябваше да фокусира всичките си ресурси и усилия в Model 3, е разбираемо защо изначално подобни части от бизнеса се налагаше да останат на заден план.
Това, обаче, ще се промени още от следващата година, когато сервизните ванове на Tesla вече ще бъдат на ток.
Джон Макнийл от Tesla сподели наскоро по време на събитие в Амстердам, че компанията разработва ново превозно средство базирано на Model S и Model X, което още от следващата година ще замести сегашните сервизни ванове, които хапват не малко бензин.
По-рано това лято Tesla обяви и планове да утрои сервизния си капацитет, като назначи още 1,400 техници и добави още 350 сервизни вана за обслужване.
В другия край на света пък предстои тазгодишното издание на Tokyo Motor Show, на което ще бъдат представени множество нови концепции и актуални модели на електромобили, сред които и още две нови попълнения от Nissan.
Миналият месец компанията представи новата версия на своя електрически e-NV200 ван, който получи освежаване с нова 40 кВтч батерия, а сега към него се добавя и нова версия, която ще бъде снабдена с хладилна камера, и ще бъде с опция за персонализиране спрямо нуждите на клиентите.
За разлика от стандартния модел на e-NV200 версията с хладилната камера ще използва 24 кВтч батерия за превозното средство и 12 кВтч батерия за хладилната камера.
Освен това Nissan ще представят и нова линейка Paramedic Concept, която ще бъде базирана на модела Nissan NV350 Caravan, осигурявайки по-добър комфорт за пациента и по-добра работна среда за парамедиците и шофьорите.
Линейката няма да бъде изцяло на ток, но ще ще разполага с батерия, която да може да поддържа животоспасяващо медицинско оборудване, когато пациентите са в отдалечени райони или се нуждаят от спешна помощ.
Други уникални елементи, опаковани в новата линейка, включват View Monitor асистент и технология за намаляване на разпространението на микроби.
И за финал една изключително кратка новина от Scania, които обявиха на официалния си сайт нови модели автобуси, сред които е и първият електрически автобус на компанията.
Тестовете на Scania Citywide започнаха в края на лятото в Белгия и сега предстои първите няколко автобуса да влязат в експлоатация до края на тази година.
Scania предлагат множество различни варианти на своите автобуси с алтернативни горива, но е хубаво, че вече започват да се ориентират и към електрическите автобуси.
Засега не се споменават технически данни за новия електробус и знаем основно, че по време на тестовете шест автобуса, които са били зареждани за по 10 минути са се движили по 14 км маршрут през 15 мин правейки общо 100 курса на ден. Не звучи никак зле, но ще видим какви ще са отзивите след като повече от тях влязат в експлоатация, и дали към тях ще има интерес.
Продажбата на електрическите Scania автобуси е планирана да започне от началото на следващата година.