В този блог: Автомобилните дами избраха Hyundai IONIQ за най-зелена и предпочитана от тях кола през 2017.
IONIQ започна да набира все повече популярност в цял свят и Hyundai умело използва модела, за да покаже на клиентите си в каква посока се е насочила компанията в бъдеще...
Въпреки че моделът не реализира толкова големи продажби като сходни конкуренти (Renault Zoe и Nissan Leaf) той все още продължава да бъде единствената кола в света, която се предлага като хибрид, плъгин хибрид и електромобил.
Дамите, които пишат за автомобили, са рядка находка в днешно време, но ето че заедно група ентусиазирани авторки от цял свят са се събрали, за да си направят отделен конкурс, на който всяка година да избират най-добрата, според тях, кола за годината.
Тази година жури от 25 авто журналистки от цял свят е избирало измежду 420 модела, които в последствие са били сведени до финални 60 и от тях е бил избран Hyundai IONIQ Electric за победител. Електромобилът грабна и наградата за зелен автомобил на годината оставяйки зад себе си Toyota Prius и Kia Niro.
Жените са практични и въпреки че в може в повечето случаи да не разбират какво точно се случва под капака на колата, когато видят нещо, което съчетава дизайн, ефективност и цена, често си падат веднага по него. То и не е нужно да знаеш какво има под капака.
Междувременно в родната страна на IONIQ Южна Корея беше отбелязан силен ръст на продажбите на електрически автомобили през тази година, подхранван до голяма степен от правителствено намаляване на данъците, субсидии и разширяващата се зарядна инфраструктура. Разбира се, и чрез въвеждането на по-добри електромобили на пазара.
Но най-голяма заслуга за резултатите определено има Hyundai IONIQ Electric.
В действителност, през първите десет месеца продажбите за електромобили в Южна Корея надхвърлиха 10,000, което е два пъти повече от резултата за цялата предходна година!
- За бърза справка ето как са прогресирали бройките от 2010 насам.
- 2010: 61 бр.
- 2014: 1,308 бр.
- 2015: 2917 бр.
- 2016: 5,099 бр.
- 2017 (до края на октомври): 10,075 бр.
До края на тази година общият брой електромобили по южнокорейските пътища ще надхвърли 20,000.
И докато увеличението от 100% + изглежда доста страхотно на хартия, фактът, че Hyundai IONIQ съставлява над 60% от всички продажби, поставя малка * звездичка до номера.
Ако Hyundai не беше отразяла своята световна клиентска база, оставяйки по-голямата част от продукцията си на вътрешния пазар, със сигурност резултатите нямаше да са такива каквито са в момента.