В този блог: 25-годишни смелчаги се мятат в конкуренция с камиона на Tesla.
Малко след като Tesla показа бъдещия си електро камион, младежи от Калифорния решиха, че също искат да правят камиони на ток...
В щатите стартъпите са като идеите – на кило. Около електро камионите напоследък се шуми доста и след като Tesla показа своето секси изпълнение (направо си е секси в сравнение с повечето камиони) бързинко се пръкват и конкурентни идеи.
Стартъп компанията с идея за конкурент на Tesla Semi се казва Thor и понеже си няма ресурси за самостоятелно производство ползва "донори".
Те идват от различни компании и в общи линии сбиртакът на Thor се състои от модифицарано Navistar шаси, усилени Dana оси и електромотори от TM4 на Hydro-Quebec.
Иначе казано, заедно с идеята да се разработят батерии на модули, компанията се ориентира към предлагане на пакети за електрическо задвижване (конверсия) на ДВГ камиони.
Първото усилие на Thor е да пусне на пазара камион наречен ET-One, на цена около $150,000 и 150 км пробег. В плановете е и версия с почти 500 км пробег, която ще струва още $100,000. И мощността (на различните модели) варира много, с обявен диапазон 300-700 кс. За какво точно им е тази огромна решетка отпред не ни е ясно, но най-вероятно си имат нещо на ум по въпроса.
Като сме го подкарали с цифри, ето още малко. Човекът решил да се пробва при електрическите камион е на 25 години. Всъщност са двама на тази възраст и ако не друго сега светът ще научи имената им покрай щурата идея да правят електро камиони.
Единият момък припечелвал с организиране на сафарита из винарните на техните и продажба на недвижими имоти и с тези пари смята да финансира новото начинание. Нито той, нито партньорът му са инженери или с какъвто и да било опит в това, в което се впускат, но са си наели инженери работили в Navistar, BYD и Faraday Future.
В момента в хале в Лос Анджелис правят модификации, за да изкарат първите камиони на пазара през 2019.
Въпросителните са много. Конверсия на ДВГ камиони – доколко е подходящо? Цената и товароносимостта са като на базовия камион на Tesla, но пробегът е значително по-нисък – как ще се конкурират с това?. Не че и него сме видели на пътя – и той си е още шоу концепция.
А старите играчи като Daimler и Renault вече пускат първи серии от по-малки електро камиони в движение и естествено имат несравнимо повече опит, трупан в продължение на много десетилетия.
Но става интересно де, щом 25-годишни младежи се пробват да правят електро камиони, значи има раздвижване. А и както стана дума, може да си никой и с никакъв опит, но един такъв световен пиар е в състояние да ти докара и инвеститори, и известност, и развитие.
Смело начинание и дано се развие. Или пък да помогне за вдигане на още повече шум, че електро камионите опредено изостават от електробусите.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин