В този блог: Един изобретател на литиево-йонната батерия смята, че технологията й трябва да се промени.
Това по отношение на споделените електро коли, при които се прогнозира бум и на чиято много по-честа употреба батериите трябва да издържат...
Досега усилията са насочени най-вече към увеличаване на енергийната плътност на батериите, за да се увеличава пробегът на личните електромобили. Но според Акира Йошино производителите трябва да разработят също и батерии, които могат да издържат на много по-интензивните натоварвания от почти постоянната употреба на споделените коли.
Акира е създал прототип на литиева батерия през 1985 г. и според него "кола споделяна от 10 човека ще работи 10 пъти повече и затова издръжливостта ще стане приоритет".
По мнението на Йошино, за да се постигне такава издръжливост трябва да се използват материали, които понасят по-добре постоянното разширяване и свиване. Би било по-лесно постижимо, ако същевременно не се работи и за увеличаване на енергийната плътност, която сега е най-големият фактор за пробега. Един пример е, че за анода на батерията може да се използва литиев титанат, вместо масово прилагания в момента въглерод.
Йошино също така е на мнение, че що се отнася до литиево-йонни батерии колите са нова и неизследвана територия. Бъдещето на батериите зависи от това какво е бъдещето на автомобилното общество.
А то вече се оформя с бързи темпове. Промените са факт – има все повече електромобили, в много градове навлизат паркове от споделени електро коли и се работи изключително интензивно по технологии, които ще позволят на колите да се управляват сами.
Източник: BNEF
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин