Товарните електрички на германски пощи обект на зимни критики

Електромобили

В този блог: В Германия темата с ограниченията на StreetScooter електричките е широко коментирана.

Обвиненията срещу екипа на компанията, която от 2015 г. е собственост на Германски пощи, са за значително по-нисък пробег в студено време, което затруднява(ло) работата на куриерите...

Основателят на StreetScooter обаче казва "ние не разбираме обвиненията". В интервю за Bizz Energy Ахим Кампкер казва също, че "никой няма нужда да изключва отоплението, особено това на седалките, за да му стига пробегът".

Кампкер поддържа близък контакт с доставчиците и с профсъюза на пощите. Той твърди, че пробегът от 80 километра гарантиран от StreetScooter е реалистичен, но транспортните електрички трябва да се обслужват правилно. Например, когато електромобилът не се изключва докато се доставят пакети енергията в батерията се хаби ненужно.

Също така Кампкер отрича обвиненията, че шофьорите на StreetScooters замръзват през зимата, поради това, че трябва да изключват отоплението, за да пестят енергията в батерията. Тестовете на компанията в реални условия потвърждават, че температурата в кабината "е дори малко по-висока от тази в ДВГ товарно возило".

Пробегът на първите StreetScooter машини все пак наистина е малък. Но предстои промяна – на мястото на старите батерии ще бъдат монтирани нови от BMW с капацитет 30 до 40 кВтч, с което пробегът да може да се увеличи до 200 км, а максималната скорост от 80 на 120 км/ч. С повече запас от електрони и разходът за отопление няма да е притеснителен.

В StreetScooter работят и за още по-голям пробег, с добавяне на задвижваща система с горивни клетки, която се захранва с водород. Първите 500 водородни електрички трябва да влязат в експлоатация по-късно тази година. Засега обаче не се планира този модел да се продава на други компании както електрическият.

И като стана дума за това последното, то е защото в Германия явно се оформиха противоречия. От едната страна нещата са гиганти като пощите, които поискаха от големите авто производители товарни електромобили. Последните очевидно не са направили такива и се стигна до шока пощите сами да започнат да произвеждат возила, като просто си купиха малък производител. То е и защото искат да си намаляват оперативните разходи, като минават от горива на ток за задвижване.

Пътят обаче не е равен и ето че има какво да се подобрява в технологията. Подобренията се случват доста бързо и ползите започват да се виждат.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари