В този блог: Audi показа как ще изглежда картата на IONITY мрежата за зареждане до края на 2019.
IONITY, новата "ултра-бърза" мрежа за зареждане на електрически автомобили от BMW, Mercedes, Ford и Volkswagen, бавно започва да се оформя в Европа и вече можем да видим карта на локациите, за първата вълна от планираните зарядни станции.
Тази нова мрежа определено е едно най-важните инфраструктурни усилия за зареждане на електрическите автомобили след Supercharger мрежата на Tesla.
Основателите й планират 400 станции с капацитет до 350 кВт в цяла Европа до 2019 г. Работа по инсталирането на първите 20 станции започна миналата година, а плановете за 2018 е броят им да достигне до 100.
На картата по-долу предоставена миналата седмица от Audi по време на конференция в Осло се вижда и как точно ще изглежда мрежата, след като всичките 400 станции бъдат пуснати в експлоатация.
Станциите ще бъдат инсталирани по магистрали и ще се съсредоточат върху осигуряването на пътувания на дълги разстояния - подобно на мрежата на Supercharger мрежата на Tesla.
Повечето станции първоначално се очаква да имат капацитет до 150 кВт, за да се подкрепи навлизането на първата по-голяма вълна от нови електромобили, които ще могат да се възползват от тази мощност.
От Audi казват, че техният изцяло електрически SUV e-tron quattro, който трябва да бъде на разположение до края на годината, ще бъде първият елекрически автомобил, който ще се възползва максимално от възможностите за зареждане на тази мрежа.
Картата определено изглежда обещаващо макар за начало фокусът да е изцяло върху западна Европа и планираните шест колонки за зареждане на всеки обект изглеждат като добър старт. Дори при пълно разгръщане на мрежата обаче, поне според горната графика, България, Румъния, Гърция, въобще нашият регион, е извън плановете.
Tesla най-накрая ще има някакъв по-сериозен конкурент, като се има предвид, че компанията вече разполага с почти 400 обекта за зареждане в Европа и планира да удвоят тази бройка до момента, в който IONITY ще разполага с 400.
Ionity има леко "предимство" с по-високата мощност за зареждане, която нейните станции ще предлагат спрямо тези на Tesla, които засега са с максимална мощност 145 кВт. Това обаче най-вероятно няма да остане така за дълго тъй като Елон Мъск вече загатна за Supercharger V3, а освен това скоро се задават и Мега зареждачките за Tesla Semi.