В този блог: Първа по-сериозна катастрофа с Model 3 хвърля светлина върху някои дребни недостатъци в колата.
Tesla определено има значителна репутация що се касае до безопасността на техните превозни средства и изглежда Model 3 не прави изключение - освен в някои дребни детайли.
Досега имаше няколко по-дребни катастрофи с Tesla Model 3, но от тях не можеше да се добие представа за реалното ниво на безопасност, защото в нито една от тях колата не бе размазана както в последната, която се случи преди броени дни.
Шофьорът е успял да се измъкне невредим от ситуацията с дребни наранявания като подут глезен от удрянето на педала на газта, а пътникът до него е пострадал с рана на ръката причинена от удар в централния дисплей на колата.
Парамедиците пристигнали на мястото на злополуката споделили с шофьора, че обикновено при такъв вид катастрофа шофьорът не излиза жив от превозното средство, но очевидно това, което показа Елон Мъск при представянето на колата и сравняването с Volvo C60 по време на удар е точно така и колата наистина е доста добре защитена при подобни инциденти.
Въпреки проблемът с екрана, шофьорът беше убеден, че той е далеч по-добре в Tesla 3 от който и да е друг автомобил. "Колата е на кайма, но аз съм добре, десният ми глезен е подут от удрянето на педала на газта, но все още мога да вървя добре. Ако това беше стандартно ICE превозно средство, щях да съм мъртъв или в много по-лошо състояние.
Шофьорът на камиона за теглене също каза, че хората обикновено не се измъкват живи от подобни удари. Вече си направих нова резервация за Model 3, пише той в Reddit.
"Единствената ми жалба относно тази кола е, че по време на катастрофата ръката на пътника до мен удари екрана, което ми пречи да отворя жабката със за да извадя документите за регистрация и застраховката. Има нужда от ръчна опция за отваряне и някаква защита на екрана, защото пътникът до мен приключи инцидентът с прорязваща рана на ръката от стъклото."
Мъск научи за инцидента от Тесларати и върна отговор че Tesla ще предприеме действия чрез софтуерни и евентуално хардуерни поправки. "Добавяне на софтуерна функция за автоматично отваряне на жабката, когато колата спира след катастрофата. Ще обмислим и поставянето на тънък пластмасов лист на предната или задната част на екрана", каза той.
Adding software feature to open glovebox automatically when car comes to a stop after a crash. Will look at bonding a thin plastic sheet to the front or back of screen.
— Elon Musk (@elonmusk) February 16, 2018