В този блог: Daimler показа най-новия си електрически тежкотоварен камион eActros.
В края на миналата година първата партида от електрическите FUSO eCanter камиони на Daimler тръгна по пътищата на редица европейски градове, след като компании като DHL, DB Schenker, Rhenus и Dachser се оборудваха с по няколко бройки...
От Daimler обаче не отдавна споделиха, че работят по няколко различни програми свързани с електрически камиони и сега ни представят най-новото си творение - тежкотоварния eActros.
На този етап са направени две версии на този нов електро камион, като едната от тях е с общо тегло 18 тона, а другата с 25 тона. eActros се задвижва от два електромотора с обща мощност 250 кВт, които се захранват от две батерии с общ капацитет от 240 кВтч.
Задвижващата система се състои от два електродвигателя, разположени в близост до колелата на задните оси. Тези трифазни асинхронни двигатели са течно охлаждани и работят с номинално напрежение 400 волта.
Те генерират мощност от 125 кВт всеки, с максимален въртящ момент от 485 Нм, което се равнява на показателите на стандартен дизелов камион. Максималното допустимо натоварване на осите е 11.5 тона.
Както наскоро споделиха при обявяването на новия еSprinter микробус и този камион е направен с цел да изминава кратки разстояния в градски условия, и няма да бъде с особено впечатляващ пробег. Батериите са същите, които EvoBus GmbH са използвали и ще му позволяват да изминава до около 200 км с едно зареждане.
Колкото до самото зареждане, от Daimler споделят че при мощност от 20 до 80 кВт камионът може да бъде напълно зареден за период от 3 до 11 часа. Батериите са разположени в единадесет модула - три от тях са в рамата, а останалите са отдолу.
Първите десет eActros камиона вече са дадени на различни компании за тестов период преди планирания официален старт на производството им през 2021 г.
Ето и няколко снимки на eActros, които Daimler пусна днес: