В този блог: Renault обяви старта на продажбите за новия си електрически Мaster Z.E.
Няколко дни след като обявиха новата версия на Renault ZOE 2018, която идва през лятото на тази година, от френската компания ни показват и новото си електрическо изделие Master Z.E.
Renault Pro + разширява гамата си от електрически автомобили с въвеждането на Master ZE. – електро версия на популярния бус, която ще бъде предназначена основно за доставки на кратки разстояния в градски условия поне за тази първа версия.
От спецификациите на Master Z.E. се вижда, че на този етап автопроизводителите ще се придържат към по-малки батерии и по-къс пробег за сметка на повече товарен обем в този вид превозни средства.
Dailmer, която наскоро показа своя eSprinter електрически ван, също не блесна с особени показатели в това отношение и от компанията дори споделиха, че електрическата версия няма да се различава много от дизеловата по отношение на оперативните разходи. Супер странно твърдение, защото вече многократно е доказано, че електрическите версии на превозни средства спестяват значително от оперативните разходи.
Master Z.E е оборудван с ново поколение литиево-йонна батерия с капацитет от 33 кВтч със система за оптимизирано електронно управление. С тази батерия ванът ще може да изминава реално около 120 км с едно зареждане, като според Renault зареждането ще отнема не повече от 6 часа.
Master Z.E. e оборудван с електромотор от Renault ZOE, с мощност 57 кВт (76 к.с.) и максималната му скорост ще бъде ограничена до 100 км/ч.
Продажбите стартират от Франция където Master Z.E. ще се продава на цена от €48,200 за версията L1H1 и €46,700 за версията L2, като това са цени без включена еко-субсидия от €6,000 във Франция и без да се включва лизингът на батерията.
Месечният лизинг на батерията преди облагане с данък се връзва около €74 за годишен пробег от 7,500 километра плюс €0,04 за допълнителен километър (еквивалентно на 8 евро на месец за допълнителни 2,500 километра).
Master Z.E. ще се предлага в 6 различни версии (3 дължини, 2 височини). Четири от тези шест версии ще бъдат с товарно пространство от 8-13 м3 и товароносимост от 1 до 1.1 тона. Товарната площ е идентична с тази на ДВГ версията, тъй като оптимизираните размери на батерията позволяват монтирането й под каросерията.
По-дългите версии пък ще бъдат с по-голям капацитет до 22 м3 и ще могат да поемат полезен товар от 1,300 до 1,400 кг.