В този блог: Проблеми с мощността на бързото зареждане започнаха да отказват потенциални купувачи от Nissan Leaf 2018.
В началото на миналия месец Nissan гордо обяви по време на автомобилното изложение в Женева, че вече има направени около 19,000 резервации за новият модел на LEAF...
Тогава от компанията казаха, че един LEAF 2018 се "продава" на всеки 12 минути в Европа и това го прави най-бързо продаващият се електромобил в региона.
Някои от първите собственици обаче забелязаха, че рекламираното бързо зареждане всъщност не е толкова бързо и в някои случаи то е ограничено до 22 кВт мощност.
Информацията естествено плъзна бързо по мрежата и редица потенциални купувачи започнаха да се отказават от резервациите си.
В опит да потуши скоростното отказване на резервации, Nissan увеличи цената на електромобила в Англия и Португалия в опит да накара хората направили предварителна резервация да почувстват, че са спестили някое и друго евро.
В Португалия увеличението на цените на четирите разновидности на LEAF варираше от 150 до 450 Eвро, но някои хора в Англия писаха по мрежата, че цената на резервирания от тях модел е скочила с близо £1,700.
Първи за проблема с бързото зареждане сигнализира търговец на електромобили от Англия, който често пътува на дълги разстояния от 1,000+ километра и редовно зарежда на бързи станции всякакви видове електромобили.
Проблемът, който той откри е, че при третото бързо зареждане след изминати около 900 км колата вече не можеше да се зарежда с 50 кВт мощност, а максимум с 22 кВт, което увеличава значително времето за зареждане.
Не е особено приятно когато тази информация ти идва като изненада по време на път и от Nissan не са те предупредили предварително, че след определен брой бързи зареждания с 50 кВт мощност се случва това ограничение.
Като основа причина за това се спряга факта, че Nissan не вгради система за охлаждане на батерията в модела с 40 кВтч батерия и затова след определен брой бързи зареждания системата ограничава мощността, за да предпазва батерията от прекалено нагряване.
Това вероятно се прави с цел да се удължи живота на батерията тъй като доста собственици на предишния модел се оплакваха през годините от бързо деградираща батерия.
Дори това да е така, обаче, не прави чест на Nissan, че не споделя с клиентите си подобна информация предварително.
Дали това е частичен проблем с батериите само на някои модели все още не е ясно и очакваме скоро Nissan да излезе с официално обяснение на ситуацията, защото тя вече циркулира из мрежата от три седмици, а такова продължава да липсва.
Очевидно има хора, които не са имали същите проблеми и споделят, че са зареждали по 4-5 пъти на ден без ограничение в скоростта, но докато Nissan не каже каква всъщност е причината, вероятно ще продължи да губи от предварителните резервации на LEAF 2018.
Повече подробна информация по темата от различни потребители може да намериш в YouTube.