В този блог: Tesla сподели малко повече за това как са направени батерийните клетки за Model 3.
Близо година измина откакто Tesla обяви, че батерийните клетки, които ще се използват в Model 3 ще бъдат най-добрите на пазара, но от тогава насам нямаше почти никаква конкретна информация за това как точно са направени те и какви са промените в химичния им състав.
Тази седмица по време на срещата с инвеститори компанията най-накрая разкри повече подробности за тях и сподели, че това са клетките с най-висока енергийна плътност на пазара, и в тях се използва по-малко кобалт.
Батерийните клетки, които се използват в Model 3 са с най-високата енергийна плътност на пазара и към този момент няма друг електромобил на пътя с подобен батериен пакет.
Постигнахме това чрез значително намаляване на съдържанието на кобалт във всяка батерия, като същевременно увеличихме съдържанието на никел и все още поддържахме превъзходна термична стабилност. Съдържанието на кобалт в нашия катод е по-ниско от следващото поколение катоди, което ще бъде направено от други производители в близко бъдеще, със съотношение никел-манган-кобалт 8: 1: 1. Това е и една от причините Model 3 да тежи наравно със сходна кола задвижвана от ДВГ въпреки наличието на батерия.
Tesla със сигурност е с няколко крачки напред пред останалите автопроизводители откъм технологии за електромобили и техните батерии, но за постигането на тези резултати със сигурност не малка заслуга имат и от Panasonic.
Tesla е била наясно още преди години до какъв момент ще се стигне с нуждата от кобалт за направата на електромобилни батерии и предварително е започнала работа по намирането на начин да се използва колкото се може по-малко от ценния метал.
Използването на по-малко кобалт позволява и намаляването на цената, което също е доста важен фактор, както за Tesla, така и за клиентите на компанията.
Говорейки за разходите, Tesla все още отказва да потвърди колко точно е цената за кВтч, но финансовият им директор Deepak Ahuja заяви, че въз основа на информацията, която има смята, че те са с "най-ниската цена по отношение на разходите за кВтч".
Миналата година разходите за батерии за електрически автомобили спаднаха до $227/кВтч, според доклад, като по същото време Tesla сподели, че при тях сумата вече е под $190/кВтч.
Търсенето на кобалт се е увеличило значително през последните няколко години, тъй като се използва в няколко различни типа батерии, а търсенето на батерийни клетки значително се е увеличило поради увеличаването на системите за съхранение на електрически превозни средства и енергия.
Компании като VW вече търсят доставчици на кобалт, които да им осигурят запаси за поне 10 години напред, а компании като BMW и Daimler започнаха да гледат от по-етичната гледна точка и да търсят варианти за доставки отвъд Конго, където добива на кобалт е силно свързан с експлоатацията на деца.
Samsung SDI пък обяви наскоро, че започва да си набавя от ценния материал като рециклира стари мобилни телефони, а все повече експерименти с манганови батерии започват да набират скорост и да показват обещаващи резултати.