Китайският електромобилен гигант BYD планира строеж на фабрика за електромобилни батерии в Европа

Електромобили

В този блог: Още един китайски гигант се ориентира към фабрика за батерии в Европа.

Докато Германия се чуди как да забави прехода към електрическа мобилност, азиатските компании, които вече са доста напред с материала започват да превземат лека полека и европейския пазар.

LG Chem и Samsung SDI вече имат европейски фабрики, които съвсем скоро ще заработят, а усилия да се присъединят към тях правят също: SK Innovation, GS Yuasa Corp и CATL.

Към тях сега се присъединява и китайският електромобилен гигант BYD, който освен електромобили се занимава с производството на електрически автобуси и соларни панели.

Компанията все още не е избрала място за своята фабрика в Европа, но техният мениджър продажби сподели пред Ройтерс, че където има пазар, ще има място и за тяхната фабрика.

Азиатците се ориентират бързо и вероятно ще вземат доста голям дял от бизнеса с електромобилни батерии в Европа, който се смята, че до 2025 г. ще се бъде на стойност 250 милиарда евро.

Миналата година Европейската комисия създаде съюз от местни компании с цел да бъдат построени между 10 и 20 фабрики за производство на електромобилни батерии.

Но засега само фабриката на Northvolt в Швеция има планове за по-голям капацитет, докато доста от европейските производители вече са сключили договори с LG Chem и Samsung SDI и други азиатски компании.

Китайската GSR Capital също започна да прави електромобилни батерии в Европа, след като купи фабрика от Nissan в Англия и от Брюксел започват да се опасяват, че скоро почти всички големи европейски автопроизводители ще са зависими от азиатските компании.

"Трябва да се размърдаме много скоро, защото сме в състезание, в което изоставаме. Трябва да предотвратим технологичната зависимост от конкурентите ", заяви заместник-председателят на Европейската комисия Марош Сефчович при представянето на плана за действие на Европейския алианс за батерии миналия месец.

Но някои инвеститори казват, че са предпазливи с инвестициите в европейски производители на батерии, защото се опасяват да не се повтори случая с подбиването на пазарните цени от вносните китайските слънчеви панели през последното десетилетие.

Европейските компании, които искат да се занимават с производството на електромобилни батерии ще се нуждаят от милиарди, за да станат конкурентни на азиатските компании, които са получили подобни държавни субсидии и инвеститорите смятат, че по-добрата опция за Брюксел е да се насочи към подкрепа в разработката на новото поколение твърди батерии, които се задават през 2020г.

"Не вярвам, че никой в ​​Европа може да бъде конкурентоспособен с азиатците", казва Жерар Райд, основател на Alexa Capital, който консултира фирми в секторите на енергетиката, технологиите и енергийната инфраструктура.

Много е прав човека и наистина ще бъде огромна загуба на време и ресуси от страна на европесйките компании да се опитват да се конкурират с азитците, които вече са много напред с материала.

Засега европейските автопроизводители внасят батерии от Азия, но с нарастването на обемите през следващите години този процес далеч няма да бъде финансово оправдан и доставките на местно ниво ще снижат разходите поне с 1/4 според консултантската фирма P3 Group.

Въпреки че от време на време говорят за собствено производство на батерии повечето големи немски компании вече има договори с азиатците. BMW се отказа от членство в създадения от ЕК съюз, споменат по-горе, VW вече планира да купува батерии от полската фабрика на LG Chem, която ще заработи тази година, а Dailmer пък се ориентира към работа с CATL.

Планът на Европейската комисия призовава за научни изследвания в областта на батерията на стойност 110 милиона евро, помощ за проекти от фондa за иновации на ЕС на стойност 2,7 милиарда евро и разработване на търговска марка на ЕС за "зелени батерии".

Поддръжниците на инициативата твърдят, че Европа може да създаде ниша чрез продажбата на "зелени батерии", произведени с възобновяема енергия и етично добити ценни минерали.

Твърдите батерии почти сигурно ще изместят сегашното поколение литиево йонни и ще бъде интересно да видим кой първи ще излезе с икономическо оправдано решение и ще започне серийно производство.

Шансът на европейските компании да станат конкурентни в този сектор вероятно зависи от това да намерят бързо решение преди азиатците да са станали номер едно и на този пазар. 

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения