В този блог: Продажбите на Kona Electric са стартирали в Южна Корея през май.
Сега компанията отчита 304 продадени бройки от този доста очакван електро модел, като засега ни липсва ценната информация коя от двете батерии е по-търсена.
А двете батерии като капацитет са съответно 39.6 кВтч и 64 кВтч, като е лесно да се предположи, че по-голямата батерия ще е по-търсена, но все пак трябва да видим данните.
Kona има своята специфика като формат и засега е конкурент с Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e като клас, технически параметри и пробег. Това е валидно за по-голямата батерия, тък като Bolt се предлага само с 60 кВтч батерия. За сравнение, GM е продала 1014 Bolt електромобила в Южна Корея през май, но продажбите стартираха през март и вече набират скорост. Очакваме това да стане и при Kona.
След като продажбите в Южна Корея са стартирали е въпрос на време (няколко месеца) да започнат доставките и за други държави. Норвегия обира голяма част от квотата като водещ пазар, но вече има и цена за Германия. У нас също има интерес към Kona Electric и може да има добри новини за доставките наесен.
Засега Kona е със 7.2 кВт бордово зарядно, но наскоро LG Chem показа ново 11 кВт трифазно бордово зарядно, което ще е много добре да видим по някое време и в Kona. То би направило AC зареждането по-бързо, но и DC зареждането е не по-малко важно – Kona може да зарежда на 100 кВт DC зареждачки (където ги има).