В този блог: Производствената версия на e-tron ще бъде показана в края на лятото в белгийската столица.
Брюксел е подходящо място за премиерата, тъй като точно там ще започне производството на електрическия SUV на Audi по-късно през годината. След това в белгийския завод ще се сглобява и Sportback версията на модела, от 2019 г.
Точните технически данни на e-tron quatrro ще бъдат обявени на 30 август на събитие в Брюксел. Засега Audi подсказва за 400 км реален пробег и 150 кВт бързо зареждане, с което батерията ще се пълни до 80% за около 30 минути. Сметката не може да се прави точно така, защото мощността на зареждане не е константа в хода на една зарядна сесия, но за едно грубо пояснение, при 150 кВт мощност за половин час могат да се заредят около 70 кВтч енергия, а 80% от 90 кВтч са 72 кВтч, откъдето и сметката за 0-80% за 30 мин.
В тази връка, предварителната информация е, че батерията на e-tron ще бъде с капацитет 95 кВтч (90 кВтч използваем), което го поставя една идея пред Jaguar I-Pace с 90 (86) кВтч.
В първоначалния концепт от 2015 г. имаше един мотор на предната ос и два отзад, за обща мощност 316 кВт (430 кс) или 365 кВт (496 кс) в режим с допълнителна тяга.
Като стана дума за сравения в мощността, да направим още едно, но "вътрешно". Като размер e-tron ще е някъде между Q5 и Q7, което вероятно ще го направи сравним с I-Pace и в това отношение.
За зареждането обаче e-tron може да има едно огромно предимство, заради опцията за 22 кВт AC бордово зарядно. С него на AC зареждачка с мощност 22 кВт половината батерия на e-tron ще се пълни за около два часа. Това създава много повече гъвкавост в използването при пътувания до места където няма DC инфраструктура, до които без тази опция (22 кВт бордово зарядно) много хора въобще не биха потеглили дори при наличие на мощни AC зареждачки.
Сега е трудно да се прогнозира кога, но има вероятност и двата модела да се появят на българския пазар през следващата година.