Audi e-tron със силна рекуперация и контрол с лопатки зад волана

Електромобили

В този блог: Продължаващите интензивни тестове на първия Audi електро SUV показват степента на рекуперация и работата на системата.

Първоначално премиерата на модела беше предвидена за 30 август в Брюксел, където e-tron quattro ще се сглобява, но едно от Дизелгейт последствията наложи промяна в плана и новата дата е 17 септември в Сан Франциско.

Междувременно, ecomento.de пише, че екипи на Audi продължават с тестовете на електрическия модел, което напомня много на същото преди да бъде пуснат на пазара Q7 през 2006 г. Тогава моделът беше тестван супер интензивно и усилията се отплатиха.

Audi редовно пуска информация как се движи развитието на електрическия SUV и тази седмица има нови интересни данни, този път за рекуперацията. Накратко, това е процес, при който в батерията на електромобила се връща енергия при намаляване на скоростта (отпускане на педала за ускорение и/или натискане на крачната спирачка). Както се вижда от подобренията на рекупериращите системи, работата им започва да се разширява отвъд това просто обяснение. Следва повече.

Според инженерите на компанията, Audi e-tron рекуперира с до 300 Нм въртящ момент и 220 кВт мощност, което е над 70 процента от задвижващата мощност.

Избрали са много подходящо място за тест на рекуперацията – високият 4302 метра Пайкс Пийк в Скалистите планини в САЩ. Резултатът е следният: "По 31-километровото спускане, електрическият SUV връща толкова много енергия в батерията, че може след това да измине почти същото разстояние с тази енергия". За справка, денивелацията по маршрута е около 1900 метра.

Като цяло сметките на компанията показват, че рекупериращата система на e-tron допринася за около 30 процента от пробега. В процеса на рекуперация участват и двата електромотора, както и електрохидравличната спирачна контролна система. В e-tron Audi комбинира за пръв път три различни типа рекуперация:

  • Ръчна чрез лопатки зад волана;
  • Автоматична с помощта на електронен асистент за ефективността; и
  • Спирачна рекуперация с гладко превключване между електрическо и хидравлично намаляване на скоростта.

Системата е разработена така, че e-tron рекуперира без крачната спирачка, само с електромоторите, до около 0.3 g. С лопатките зад волана може да се избират три нива на рекуперация: При най-ниското колата се движи като по инерция, без нужда от подаване на енергия за задвижване от педала за ускорение. При най-високото ниво, очаквано, скоростта спада много бързо или както обичаме да казваме в този случай, забива нос. При някои модели електрички наистина има много силна рекуперация, но тя е подходяща за определено шофиране и ситуации на пътя. В този режим на рекуперация може да използваш само десния педал за ускоряване и спиране или както му казваме – шофиране с един педал.

Съответно, спирачната система се задейства при намаляване на скоростта с над 0.3 g при натискане на спирачния педал. Според Audi реакцията на системата е много бърза благодарение на новата електро-хидравлична система. Нейната работа се подпомага от хидравлично бутало в компактния спирачен модул, което оказва допълнително налягане и така се добавя спирачно усилие към рекупериращия въртящ момент.

В режима на автоматична рекуперация преходът към най-силна рекуперация става в рамките на 150 милисекунди. С това бързо увеличаване на налягането спирачният път се съкращава с дo 20 процента в сравнение с конвенционална спирачна система.

И накрая бързо припомняне за данните, които Audi предвижда за производствения модел, какъвто според компанията все още не е налице заради тестовата фаза.

  • Мощност – 265 кВт (388 кс); 300 кВт (408 кс) в "boost mode";
  • Ускорение 0-100 км/ч – под 6 секунди;
  • Реален пробег – около 400 километра;
  • Бордово зарядно – 11 кВт (22 кВт опция).

За електромобилните фенове и особено хората вече свикнали с шофирането с един педал такива данни за работата на рекупериращата система звучат добре, особено удобството за контрол на степента чрез лопатки зад волана. Audi e-tron е близо до пазарна реализация, като в България го очакваме през 2019 година.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари