Mercedes-Benz EQC – фото галерия, инфо и технически данни

Електромобили

В този блог: На 4 септември Mercedes-Benz представи официално електрическия EQC.

Външният дизайн е с модерни акценти, но като цяло моделът е взел линията на GLC, добавяйки специфични елементи от новата електромобилна линия на Mercedes.

EQC е тежък. Солидно тежък. С тегло 2.4 тона първият електро модел на Mercedes е оборудван с ново разработена система за задвижване на предната и задната ос. Типично за Mercedes, по-голямата мощ е концентрирана отзад – предният електромотор осигурява ниска до средна мощност, докато задният осигурява основната динамика. Общата мощност на двата синхронни мотора е 300 кВт, с максимален въртящ момент 765 Нм.

Батерията на EQC е с добър за класа капацитет от 80 кВтч (408 V, 210 Ah), но все пак е с около 15 кВтч по-малка от тази на Audi e-tron quattro (95 кВтч). На този етап и с тази платформа това е оптималната възможна батерия за EQC, която се произвежда от Accumotive поделението на Daimler и е с течно охлаждане. Ето параметрите на батерията:

  • Тегло – 650 кг
  • Брой клетки – 384
  • Модули – 2 с по 48 клетки и 4 с по 72 клетки

Според Daimler разходът е 22.2 кВтч, а пробегът 450 кг, но веднага се вижда, че ако това е точният разход пробегът ще е по-скоро 350 км. За сравнение, Hyundai Kona изглежда е доста по-икономичен, с пробег от над 500 км (при скорост до 90 км/ч). Засега нямаме подробна информация за цитирания от Merecedes 22 кВтч/100 разход, но това така или иначе е сравнително висока стойност предвид оптекаемата форма и класа на EQC.

В зареждането обаче EQC губи тотално спрямо директния си конкурент Audi e-tron quattro – Бордовото AC зарядно на EQC е монофазно с мощност 7.4 кВт (колкото на Kona), докато e-tron quattro идва с трифазно 11 кВт зарядно и опция за второ за 22 кВт мощност на зареждане.

При DC зареждането има по-добри показатели – максимум 110 кВт (CCS), което означава 10% до 80% зареждане за около 40 минути.

Технически данни 
Мощност 300 кВт (408 кс)
Макс. въртящ момент 765 Нм
Макс. скорост 180 км/ч
0 – 100 км/ч 5 секунди
Реален пробег 350-400 км
Разход 22,2 кВтч/100 км
Батерия 80 кВтч (650 кг)
Зареждане DC 110 кВт (CCS)
Време за зареждане DC 40 мин (10-80%)
Зареждане AC 7,4 кВт (Тип 2, монофазно)
Време за зареждане AC Над 10 часа
Тегло празен 2.425 кг
Места/td> 5
Обем на багажника (литри) около 500 л
Капацитет за теглене 1.800 кг

EQC ще се сглобява на същата поточна линия като GLC в Бремен, но засега няма информация за планираното количество.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари