В този блог: Компанията обяви техническите параметри на първия DS електро модел.
След няколко разработки и малки електро серии през 90-те (Берлинго и 106), както и електро версии на Mitsubishi i-MiEV брандирани като Peugeot iOn и Citroen C-Zero, френският концерн е на път да стартира производството на първия си самостоятелен електромобил...
Ориентирът на много автопроизводители е към новия търсен "крос" сегмент, в който започват да влизат всякакви различни наименования. Всеки иска да е различен и ето че в PSA са решили вместо на кросовър да заложат на кросбек.
Това са подробности, но ето какви са техническите данни на електрическия DS 3:
- Електромотор – 100 кВт
- Батерия – 50 кВтч
- Пробег – 300 км
- AC зареждане – 5 часа
- DC зареждане (CCS) – 100 кВт; 30 мин. 0-80%
Това петчасово AC зареждане на 50 кВтч батерия подсказва за трифазно 11 кВт бордово зарядно. Такова трифазно зарядно наскоро обяви LG Chem и тъй като южно корейската компания е доставчик на множество електромобилни компоненти за големи автопроизводители има логика PSA да вземе този компонент като готово решение от LG.
DS 3 е с прилична динамика – ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.7 секунди и 260 Нм въртящ момент на електромотора, с максимална скорост 150 км/ч. Вече се оформя тенденция за автоматизиране на колите и DS 3 ще е оборудван с частична автономна технология за управление.
Компанията излиза с много голямо закъснение на пазара на електромобили спрямо основния си конкурент Renault, но втората половина на 2019 г. е доста близо и не говорим за 2021-ва или някакви разтеглени във времето срокове и намерения.